מהחושך אל האור״ – יום ייחודי של השתלות קרנית במרכז הרפואי ברזילי



ארבעה מטופלים זכו מחדש למאור עיניהם וזאת לאחר שעברו אתמול ניתוח השתלת קרנית במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי

דוברות ברזילי

ניתוח השתלת קרנית של ארבעה מטופלים ביום אחד הינו אירוע נדיר במרכז הרפואי ברזילי ובכלל.
כל הניתוחים בוצעו על ידי פרופ' אור קייזרמן, האחראי במוסדנו על תחום הקרנית והעין היבשה בשיתוף עם צוות חדר ניתוח ואשפוז יום כירורגי.
תפקיד הקרנית הוא לרכז את קרני האור, כך שיתכנסו בצורה מושלמת לתוך העין ויגיעו אל תאי העצב שנמצאים ברשתית ובכך לאפשר ראייה תקינה. הקרנית היא החלק האופטי הכי חשוב בעין ואחראית על שני שליש מהכוח האופטי של ריכוז קרני האור.
מחלות רבות עשויות לפגוע בקרנית ולגרום לפגיעה לא הפיכה בקרנית ולירידה בראייה ברמה שתדרוש השתלת קרנית. כיום מבוצעים ניתוחי קרנית מתקדמים מאוד שמכוונים לתקן את אזור הקרנית הפגוע (ניתוחים למלרים) והמביאים לתוצאות טובות יותר, תוך הקטנת הסיכון לדחיית השתל.
מדוע חולים רבים עדיין ממתינים להשתלת קרנית? הנקודה המגבילה הינה לפני הניתוח עצמו במפגש המורכב כאשר רופא העיניים פונה לבני משפחתו של הנפטר ברגע הקשה ביותר למשפחה בבקשה לתרומת קרניות. משפחת הנפטר צריכה לקבל החלטה שייתכן ולא חשבה עליה לפני כן, לתרום את קרניות קרוב המשפחה שזה עתה הלך לעולמו, למטרת השבת מאור עיניו של אדם זר שאינם מכירים. ברגע הקשה והמיוחד הזה אנו, רופאי העיניים הפונים למשפחות, מגלים את אצילות הנפש והאחווה האנושית של אנשים שאיבדו את היקר להם מכל. ההבנה כי תרומת קרניות הינה מעשה ראוי מבחינה הלכתית קיבלה ביטוי גם בדעת רבנים חשובים שפסקו כי תרומת קרנית היא "הצלת חיים".
נכון להיום, יש יותר מ- 50 מטופלים שעדיין ממתינים לתרומת קרניות במרכז הרפואי האוניברסיטאי ברזילי. אנו תקווה כי אצילות הנפש של המשפחות, שתרמו את קרניות יקיריהן לארבעת המטופלים שזה עתה נותחו, תהיה כמגדלור ותעודד משפחות נוספות לעשות כן.

קרדיט : אביעוז דוד/דוברות ברזילי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה