מיהן הערים המובילות בדרום הארץ במספר הבקשות לבירור יהדות?



כמה פניות הוגשו לאגף "שורשים" בארגון רבני צהר במחצית הראשונה של 2019? וכמה פניות נעשו לראשונה בסניפים של באר שבע וקרית גת?

.

אגף "שורשים" מדרג את מספר הפניות שנעשו מצד יוצאי ברית המועצות לשעבר ומציג נתונים ערי הדרום.

מנכ"ל "שורשים", אורי שכטר: "המרכז מסייע ללא עלות כספית לכל מי שמנסה לאתר מסמכים להוכחת יהדותו. אנחנו כאן בשבילכם"

העיר אשדוד מובילה בדרום במספר התושבים, יוצאי בריה"מ לשעבר,שפנו למרכז לבירור יהדות- אגף "שורשים" של ארגון רבני צהר במטרה להוכיח את יהדותם לצורך נישואין. הארגון סייע בעדם והשיג את המסמכים הנדרשים עבור 194 תושבי אשדוד. בתקופה המקבילה אשתקד, הוגשו באשדוד 138 בקשות לאישור יהדות.

כך עולה מנתונים של אגף "שורשים" ומתייחס למחצית הראשונה של2019, במהלכה הוגשו 1515 פניות לבירור יהדות מכל רחבי הארץ(לעומת 1442 פניות בתקופה המקבילה אשתקד).

במקום השני בדרום ממוקמת באר שבע עם 81 בקשות לבירור יהדות, אשקלון עם 74 בקשות והעיר קרית גת עם 28 בקשות לאישור יהדות.

זה המקום לציין כי לראשונה השנה, נפתחו סניפים של שורשים בבאר שבע ובקרית גת ובהחלט המהלך הזה מקל על תושבי הדרום הרחוק הזקוקים לשירות זה, הניתן בחינם.

 

אגף "שורשים" מסייע לעולים מבריה"מ לשעבר וארצות דרום אמריקה להוכיח את יהדותם בסיוע נציגים אשר נמצאים שם. לשם כך, למרכז יש קשרים מסועפים בארצות המוצא מהם הגיעו.

 

אגף "שורשים" נתמך על ידי משרד ראש הממשלה, מתון הבנה שהשתלבותם המוצלחת של יוצאי בריה"מ לשעבר בחברה הישראלית עובר דרך הסדרת יהדותם. תהליך זה, של בירור היהדות, מתבצע לגבי כל אדם הרוצה להינשא, כאשר בעוד לילידי הארץ העניין קל וזריז יותר מאחר ורישומים ומסמכים להוכחת יהדותם זמינים וקיימים במאגרי משרד הפנים למשל.

 

בדירוג הארצי מבחינת מספר הפניות במחצית הראשונה של השנה, אשדוד מובילה גם כן, אחריה חיפה עם 179 בקשות לבירור יהדות (לעומת 124 בתקופה זו אשתקד), ראשון לציון במקום השלישי עם 174 בקשות עומת 97 בלבד) וירושלים במקום הרביעי עם 159 בקשות (לעומת 413 בתקופה המקבילה אשתקד).

 

 

מנכ"ל אגף "שורשים", אורי שכטר, התייחס לנתונים ואמר: "אגף'שורשים' מסייע ללא עלות כספית לכל מי שמנסה לאתר מסמכים להוכחת יהדותו. העבודה מתבצעת תחילה מול חוקר כאן בארץ וממשיכה בבירור בארץ המוצא מול נציגינו ואנשים אמינים שמסייעים לזוג להינשא כיהודים. אנו כאן בשבילכם".

 

מהנתונים עולה עוד כי מאז שהאגף הוקם, לפני תשע וחצי שנים, אושרו 15,667 בקשות ובסופו של דבר הוכרזו כ"תיק סגור", כלומר הסתיימו בטקס נישואין יהודי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה