מי מהם מופחת קלוריות, החמוץ או המתוק?



תפוח בדבש, רימון ודגים.. לפני הסעודה הגדולה- מעט על סמלי החג וערכיהם התזונתיים. סיגל קול קמה, דיאטנית בריאטרית, המרכז לתזונה קלינית, כללית מחוז דרום

דוברות כללית

תפוח בדבש, רימון ודגים.. לפני הסעודה הגדולה- מעט על סמלי החג וערכיהם התזונתיים. סיגל קול קמה, דיאטנית בריאטרית, המרכז לתזונה קלינית, כללית מחוז דרום

השנה החדשה כבר בפתח וכולם מתארגנים לארוחות החג. סגרנו שנה ומתחילים את החדשה עם רשימת משאלות, בקשות, ורצונות כנים שתהיה שנה מלאה משמעות. ומה יותר משמעותי מסמלי החג הפותחים את השנה שלנו? קצת על הערכים התזונאים של מה שימתיק לנו את השנה החדשה:

תפוח בדבש נברך על פרי העץ, על יציבות איתנה, נטבול בדבש שתומתק השנה עוד יותר. אז מה נטבול בדבש? תפוח אדום או ירוק? מי מהם מופחת קלוריות, החמוץ או המתוק? רבים נוטים לחשוב שתפוח ירוק בריא יותר מהאדום בשל היותו חמוץ אז זהו שלא! גם התפוח הירוק וגם האדום בעלי כמות די דומה של סוכר, פשוט בזה הירוק יש יותר חומציות שממסכת על הטעם המתוק. התפוחים לסוגיהם נחשבים בריאים, כולם מכילים סיבים תזונתיים העוזרים לעיכול וגורמים להרגשת שובע, עשירים בוויטמינים ובמינרלים שונים ונוגדי חמצון. בחרו את התפוח שהכי טעים לכם.
דבש –מה לא היינו עושים על מנת שתתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה. תפוח לא יבוא ללא הדבש. הדבש נחשב בעיני רבים כבריא, אך הוא מכיל בעיקר סוכר. כפית דבש שנאכלת היא שוות ערך קלורי לכפית סוכר. לכן, טבלו את התפוח בדבש וזכרו לטבול במידה.

רימון- אחד משבעת המינים שהתברכנו בהם, ומייחסים לו סגולות של פריון, שפע ובריאות, כל מה שאנו מאחלים לעצמנו. מברכים עליו שירבו זכויותינו כרימון. אכן, לרימון ישנן סגולות בריאותיות רבות. מכיל חומרים נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. שפע של ממש. ניתן לשלב את הרימון בסלטים ותבשילים שונים להעשרת הטעם והיופי. וכמו בכל צריכה של פירות, עדיף בצורתו הגולמית ולא כמיץ סחוט, ולבעלי מורכבויות במערכת העיכול – לא כדאי לצרוך את הגרעינים עצמם.

תמר- תושב מקומי מכובד, בעל משפחה מסועפת, בעלי סוגים וטעמים שונים. התמר הצהוב או תמר ברהי, המבשיל לקראת ראש השנה, הינו דל יותר בקלוריות לעומת סוגי תמרים אחרים, שהמוביל מבניהם הוא המג'הול. אך כל סוג תמר שתבחרו, תהיה זו בחירה מוצלחת – התמר גם הוא עשיר בסיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים ודל בשומן. בשל מתיקותו יכול לשמש סוג של חטיף אנרגיה, הוא לא נוטה להתקלקל כך שיכול תמיד להיות כצידה בתיק למקרה ש... רק זכרו כי כמות הסוכר בו גבוהה ומומלץ לאכול אותו במידה.

סלק –את הסלק נמצא על השולחן או כסלק אדום או כעלי סלק – מנגולד. יש הנמנעים מאכילת סלק אדום בשל תכולת הסוכר שבו, אך ניתן ליהנות ממנו במסגרת תזונה מאוזנת. הסלק עשיר בסיבים תזונתיים, יכול להשפיע בהורדת לחץ דם והוא מכיל נוגדי חמצון רבים. נברך עליו שיסתלקו אויבנו ומבקשי רעתנו.

דגים –"שנהיה לראש ולא לזנב". הדגים עשירים בחלבון, דגי ים ומים עמוקים עשירים בחומצת שומן מסוג אומגה 3, אותה הגוף אינו מסוגל ליצר בכוחות עצמו והוא זקוק לה ממקורות חיצוניים (שנדע גם לקבל עזרה מבחוץ). מחקרים מראים כי, לאומגה 3 יש פעילות מיטיבה בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, בהורדת רמות שומנים מסוג טריגליצרידים ובעלת פעילות אנטי דלקתית.
ממליצה בחום לשלב דגים בתפריט.

ברכות החג עתירות בבריאות, וזה בסדר ליהנות מהן, וכמו כל דבר טוב, יש לאוכלן במידה.

מאחלת שתהיה שנה טובה עשירה בבריאות מיטיבה, שהשנה החדשה תתחדש באכילה מאוזנת ובריאה וחג שמח וטעים!

כתבה: סיגל קול קמה, דיאטנית בריאטרית, המרכז לתזונה קלינית, כללית מחוז דרום

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה