מעבר הדרגתי מלמידה פסיבית ללמידה פעילה



תלמידי אורט מקיף עירוני א' באשקלון, הציגו יכולות יוצאות דופן ומרשימות באירוע 'דיבייט' באנגלית, ראשון מסוגו בבית הספ

יחצ

דיבייט (Debate) הוא ויכוח תחרותי, שבו קבוצות אחדות דנות ומגנות על נושא מוסכם או תוקפות אותו, אלא שהפעם הוחלט לקיימו בשפה האנגלית.
מנהלת בית הספר אורית בלאו פנחס, פועלת לשינוי במתודולוגיה החינוכית, ולמעבר הדרגתי מלמידה פסיבית ללמידה פעילה. לשיטתה, התלמיד משתתף ומעורב באופן פעיל בתהליך הלמידה. כחלק מתפיסה זו מתקיימים שיעורים ופרויקטים רבים בבית הספר המעודדים למידה עצמאית ופעילה, בהם גם אירוע דיבייט.


בשבוע שעבר התכנסו תלמידי שכבה י' באולם האודיטוריום לאירוע החגיגי, ובזה אחר זה, עלו תלמידי השכבה, בבית הספר, לפודיום, שם פרסו את משנתם במגוון רחב של נושאים בוערים בשפה האנגלית בהם, אם לעודד נשיאת נשק לצרכי ביטחון בארץ? האם יש להגביל את השימוש במדיה החברתית רק לגילאים מסויימים? הנחיית האירוע הייתה כולה באנגלית כולל כל המצגות שהוצגו .


לדברי מורי התלמידים, קבוצות התלמידים שקיבלו הדרכה והנחייה מצוות המורות לאנגלית בחטיבה העליונה, נשאו דברים בביטחון , ברהיטות ובשטף יוצא דופן. האירוע כולו נשא גוון של הפנינג וכל תלמידי השכבה הגיעו לאירוע הייחודי, לשמוע את התוצר הסופי ועודדו את התלמידים במחיאות כפיים סוערות.


המורים סיפרו כי התרשמו בעיקר מרמת הטיעונים הגבוהה בכל אחד מהנושאים. "בחירת הנושאים המגוונים, שטף הדיבור של הנואמים, העמידה המקצועית, הביטחון העצמי והרמה הגבוהה של האנגלית היו מרשימים מאוד. בכלל, אירוע מרשים שלא מבייש סטודנטים לאנגלית באקדמיה" סיפרה אחת המורות לאנגלית.


בהנהלת בית הספר אמרו כי תחרות הדיבייט הזו , היא צעד ראשון לפני ההשתתפות בתחרות העירונית ובתחרויות הבאות. "המטרה כמובן להדגיש את מיומנות השפה האנגלית כחלק ממיומנויות הכרחיות של הבוגרים שלנו".


עבור מנהלת בית הספר, אורית בלאו פנחס שכאמור פועלת במגוון שיטות למידה יוצאות דופן, מדובר בהגשמת עוד חלום קטן. לדבריה, "בית ספר צריך לסייע לבוגריו לרכוש מיומנות ויכולת לעמוד על במה, לשאת דברים באנגלית ולשכנע את הקהל. אין לי ספק כי אירוע הדיבייט הזה יהפוך למסורת בכל שנה ויצעיד תלמידים למצוינות גם בתחום החשוב הזה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה