מפלגת כחול לבן ב- ״לוח דרושים״



דיקן הסטודנטים ויו״ר דירקטוריון, הכפר הירוק, יואל ישורון בטור על מחפשי עבודה

יואל ישורון. פרטי

ב״לוח דרושים״ נמצאת מזה זמן כחול לבן עם בני גנץ, אבל ללא דורשים. המנייה המבטיחה של בחירות 2019 כבר לא נסחרת בבורסה הפוליטית. זאת, אפילו שהמנייה שווה הרבה כסף במונחים של מימון מפלגות.

א. הבעיה של בני גנץ היא היותו מובל ולא מוביל. נגרר ולא גורר. נדחף ולא דוחף. מונע ולא מניע. אי אפשר להנהיג מדינה ( גם לא מפלגה) דרך טלפרומפטר, סיסמאות ריקות ומתחלפות כשבשבת, יועצי תדמית, מפגינים ועיתונאים. ועוד עם 4 מנדטים.

ב. חלק מהציבור קנה פעם אחת את הסלוגן הממגנט של ״ישראל לפני הכל״. זהו. גם לסלוגנים המתגלים כאישראבלוף יש תאריך תפוגה. או שאתה בממשלה או שאתה כמו יאיר לפיד בחוץ. ״ממשלה בתוך ממשלה״, או הרקיחה האווילית של נשאר ״כדי לתקוע לביבי עצם בגרון״, לא תעזור לגנץ לקושש קולות, או להתחבר.

ג. איחוד מפלגות בשמאל תחת לפיד תביא, ככל הניראה, להתאיידותה של כחול לבן, להיחלשות ״תקווה חדשה״ וגם ״ימינה״. לגנץ וכחול לבן לא תעזור מכונת הנשמה מלאכותית. גורלה נחרץ כבר לשבט.

סוף דבר:
כחול לבן סיימה את דרכה והיא עתידה להירשם בגנזך המדינה כמפלגה שהפכה מהאיום הכי ממשי על נתניהו, לסרח עודף בחיים הפוליטיים. זו פיקציה שיצרה התקשורת, שהספיקה לייצר פיקציות חדשות..

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה