מקיף א' באשקלון בפיילוט ארצי



חינוך תעבורתי במקום מבחן נהיגה תאורטי:
150 תלמידים מכיתות י' בבית הספר מקיף א' באשקלון לא יצטרכו לעבור את בחינת התאוריה של משרד התחבורה

יח״צ

התלמידים השתתפו בפיילוט של משרד החינוך במסגרת שנת חינוך תעבורתי והמסיימים לא יידרשו כאמור לעבור את מבחני התאוריה של משרד הרישוי. "מעבר לתאוריה התלמידים מקבלים ערכים וכלים חשובים לנהיגה בטוחה", אומרת מנהלת בית הספר מקיף א', אורית בלאו.

בפיילוט הארצי של משרד החינוך משתתפים מספר בתי ספר, שלושה מהם מאשקלון. כבר השנה החלו תלמידי כיתות י' ללמוד חינוך תעבורתי, הכולל מגוון נושאים, כמו חינוך לנהיגה נכונה, קריאת תמרורים, נהיגת לילה, סיבות לתאונות הדרכים, נהיגה בשכרות ועוד.

כ- 150 תלמידים משכבת י' בבית הספר מקיף א' סיימוהשנה בהצלחה את לימודיי התעבורה והם לא יידרשו לעבוראת מבחן נהיגה התאורטי של משרד הרישוי. התלמידים שסיימו בהצלחה את המבחן המסכם זכו לבונוסים, כמולמשל הכרה למשך שלוש שנים במקום שנתיים במבחן התאורטי.

דודי בריינר, מורה בית הספר מקיף א', שעבר הכשרה כדיללמד את הנושא אומר כי המבחן המסכם של שנת הלימודיםשנערך בית הספר שם דגש על נושאים רבים שאינם כלולים במבחן התאוריה הרגיל של משרד הרישוי, כמו נהיגה זהירה, נהיגה תחת לחץ חברתי והשפעותיו של האלכוהול על הנהיגה.

מנהלת בית הספר, אורית בלאו, רואה חשיבות גדולה בהשתתפות בית הספר בפיילוט מסוג זה. לדבריה, חינוך לנהיגה נכונה ואחראית מציל חיים ומקנה לילדים ערכים וכלים חשובים להתמודדות מול לחץ חברתי, אחד הגורמים המשפיעים לרעה על אופן הנהיגה של נהגים צעירים. "בית ספר, מעבר לשאיפה שלו להישגים, צריך לחתור לחינוך לערכים ולמצוא את האיזון הנכון בין שתי המטרות הללו", אמרה בלאו.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה