משפט שמעוני: החלטת בית המשפט כפי שפרסמה הפרקליטות



בהמשך לפסק הדין שניתן בבית המשפט העליון בפרשייה בה הורשע בין היתר איתמר שמעוני, לשעבר ראש עיריית אשקלון, בעבירות שחיתות שלטונית, השית היום בית המשפט העליון עונש של 9 חודשי מאסר בפועל על יואל דוידי, שהורשע במתן שוחד לשמעוני

ארבעת הנאשמים

הבוקר הבאנו בלעדית באתר ״אשקלונט״ את החלטתו של יואל דוידי להסכים למתווה בית המשפט העליון ואחר הצהרים מוציאה הפרקליטות את ההחלטה המלואה:

יואל דוידי הורשע בבית המשפט המחוזי בעבירת מתן שוחד ובעבירות מס, ונגזרו עליו 9 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות, לצד עונשים נלווים.

הפרקליטות הגישה ערעור לבית המשפט העליון, במסגרתו ביקשה להחמיר את עונשו של הנאשם ולהשית עליו עונש מאחורי סורג ובריח, ואילו הנאשם ערער על עצם הרשעתו.

דוידי סירב תחילה למתווה שהוצע על ידי בית המשפט העליון לסיום ההליך, ולפיו הרשעתו תיוותר על כנה ועונשו יוחמר למאסר בן 9 חודשים שירוצה מאחורי סורג ובריח. עתה, הודיע לבית המשפט כי הוא מקבל את הצעת בית המשפט, חוזר בו מערעורו, ומסכים להחמרת עונשו.

כזכור, על פי המתווה, קיבל בית המשפט העליון את ערעור הפרקליטות והרשיע את שמעוני בעבירה נוספת של קבלת שוחד, במקום עבירה של הפרת אמונים בה הורשע בבית המשפט המחוזי. כן הותיר בית המשפט על כנו עונש של 4 שנות מאסר בפועל שנגזר על שמעוני, והחמיר בעונשו של עוזרו משה פונטה ל-14 חודשי מאסר בפועל, במקום 9 חודשי עבודות שירות שהוטלו עליו.

בנוסף, דחה בית המשפט העליון את ערעורו של עופר שמעוני והותיר על כנו עונש של 14 חודשי מאסר בפועל.

ערעור המדינה על זיכוים של משה פונטה ושרון מילר מעבירת שוחד באישום אחר, נדחה בהסכמת הצדדים, וכן זוכה שמעוני מעבירה של הלבנת הון.

את המדינה יצגו בהליך הערעור עורכי הדין אבי וסטרמן, שרית משגב ונגה בן סידי מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בבית המשפט המחוזי נוהל התיק ע"י עורכות הדין קרן צבירן לצטר והילה גבאי מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה