נחנכה כיכר חדשה באשקלון לזכרו של המוהל דוד חג'ג'



עשייתו למען הקהילה חצתה דורות ומגזרים; ״גאה להמשיך להוקיר את האנשים שתרמו רבות לעיר״, אמר ראש העיר תומר גלאם

דוברות העירייה

ביום ראשון השבוע, 09.08.21, נערך טקס חנוכת כיכר ע"ש דוד חג'ג' ז"ל בכיכר הנמצאת בכניסה לשכונת 'רמת אשכול'.

בטקס השתתפו בני משפחה ותושבים רבים שהכירו את חג'ג' והגיעו לחלוק לו את הכבוד הראוי. כמו כן, נכחו ראש העיר, תומר גלאם, ממלאת מקום ראש העיר, סופה ביילין, סגן ראש העיר, הרב אברהם עשור ויו"ר ועדת שמות וחבר מועצת העיר, שי רובין.

חג'ג' נולד בטוניס, עלה תחילה לעפולה ומשם עבר לאשקלון יחד עם אשתו ושלושת ילדיו, כאן חי עד יום פטירתו. כבר בגיל 17, עוד בטוניס התחיל לעבוד כמוהל  ובמהלך השנים מהל דורות רבים החל מאבות, בנים ונכדים. במהלך שנות עבודתו יצא לו למהול רבים מבני הקהילה האתיופית בשנות העלייה שלהם לישראל. כמו כן, חג'ג' היה עובד בערבים גם בתור שוחט ובכך ממשיך את עשייתו גם בשעות הערב.

בני משפחתו של חג'ג' סיפרו כי היה צדיק אמיתי ואף ויתר מספר פעמים על האפשרות להיות הסנדק של נכדיו מתוך רצון לקיים את המצווה ולמהול אותם.

ראש העיר, תומר גלאם: "דוד חג'ג', אדם יקר ואהוב שתרם רבות לעיר אשקלון. משפחתו היקרה שנמצאת כאן היום בוודאי יכולה להתגאות במורשת הענפה שהשאיר אחריו ובמצווה בה זיכה דורי דורות לקיים. אני גאה שבעיר אשקלון ממשיכים לתת את הבמה והכבוד לאנשי הקהילה שתרמו רבות לעיר ונמשיך להוקיר אותם בדרכים שונות."

יו"ר ועדת שמות, שי רובין: "חגג דויד היה אחד מהמוהלים החשובים בעיר אשקלון, צדיק אמיתי שזיכה את הרבים במצוות המילה. אני שמח שוועדת השמות הנציחה את זכרו בעיר אשקלון."

סגן יו"ר ועדת שמות, הרב אברהם עשור: "דוד חג'ג' ז"ל היה צדיק שפעל למען הקהילה ותרם רבות למצוות ברית אברהם אבינו. אני גאה שהצלחנו להנציח את זכרו ופועלו על ידי כיכר בעיר אשקלון ומקווה שתמיד נוכל להמשיך להנציח את יקירי העיר בצורה כה מכובדת. אני מודה לראש העיר, תומר גלאם על פועלו ועל הנכונות להנציח אנשים שפעלו למען הקהילה המקומית בדרכים מגוונות."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה