נכנסים לעשור פורץ דרך שייצור עתיד טוב וראוי יותר לתושבי אשקלון"



מיליארד ו-694 מיליון שקלים - זהו תקציב עיריית אשקלון שאושר אמש במועצת העיר ומציג פרוייקטים מחוללי מפנה בחינוך, בתחבורה, בתיירות ורצועת החוף, בניקיון העיר ובהשקעה באיכות חיי התושבים מהגיל הרך ועד לגיל הזהב

דוברות העירייה

אמש (ראשון) אישרה מועצת העיר את תקציב העירייה לשנת 2020 בישיבת מועצה שלא מן המניין. בפתח הישיבה אמר ראש העיר, תומר גלאם: "זהו תקציב שנותן אופק ותקווה לתושבים הקיימים, לצעירים שבינינו, למשפחות וגם לעשרות אלפי התושבים החדשים שהצטרפו ויצטרפו אלינו בשנים הקרובות.

"היעד שהצבתי בשנת התקציב הזו, כמו בשנים הקודמות, היה שכל בית וכל משפחה באשקלון ירגישו את בשורת התקציב הזו - אם בתחום החינוך, הרווחה והשירותים החברתיים, התעסוקה, התחבורה, התרבות, הפנאי, התשתיות, ההתחדשות העירונית ועוד. אין לי ספק שכבר במהלך שנת התקציב הזו תוכלו לראות כיצד הוא מעצב מחדש את פני העיר, משפר את איכות החיים ויוצר עבור כולנו מקום שטוב יותר לחיות בו.

אני רוצה להודות למנכ"לית העירייה, אירית נתן, לגזבר העירייה, איציק וייצמן, ולכל העוסקים במלאכת הרכבת התקציב החשוב הזה, על מנת שנוכל לממש את שליחותנו החשובה מכל - לשרת את תושבי אשקלון על הצד הטוב ביותר. שתהיה לכולנו שנת תקציב מוצלחת, פורייה ומלאה בעשייה".

התקציב במספרים:

תקציב העירייה השוטף מסתכם בסכום של 993 מיליון שקל ותקציב הפיתוח מסתכם בסכום של 701 מיליון שקלים, כאשר סך התקציב עומד על מיליארד ו-694 מיליון שקלים – גידול של כ-76 מיליון שקלים לעומת תקציב 2019.

הגדלות נוספות, שנובעות ממדיניות ראש העיר, נוגעות לחינוך, שם אנו רואים עלייה של כ-31 מיליון שקלים, ולניקיון העיר, שעומד על 74 מיליון שקלים, לעומת 68.4 מיליון שקלים בשנה שעברה - עלייה של כ-6 מיליון שקלים.

 

 

 

 

חינוך:

לראשונה במערכת החינוך העירונית, העירייה תשקיע בצורה שווה את הוצאותיה עבור התלמידים מהמגזרים השונים הלומדים בעיר (ממלכתי, ממלכתי דתי וחרדי) על מנת לאפשר שוויוניות בין כולם ושוויון הזדמנויות אמיתי להצלחה העתידית שלהם.  

בנוסף, תימשך ההשקעה בדור העתיד על ידי יישום תוכניות פדגוגיות שיאפשרו לילדים, מהגיל הרך ועד לסיום לימודיהם, קרקע פורייה למצוינות ערכית, חברתית והישגית:

* תגובש תוכנית החינוך האסטרטגית 2030 של אשקלון המושתתת על חדשנות פורצת דרך ומערכת פדגוגית ייחודית שתכשיר את תלמידי העיר לחיים של הצלחה במאה ה-21 מתוך מעורבות פעילה, יזמות ומנהיגות ומתן מענה פרטני וייחודי לכלל התלמידים.

* עיצוב מרחבי הגן העתידי ב-30 גני ילדים ברחבי העיר לעידוד חשיבה יצירתית, יוזמת ומקורית כבר מהגיל הרך.

* הקמת מרכז לגיל הרך - מרכז שיאגד את כל המשאבים הניתנים בגיל הרך למתן מענה מניעתי, טיפולי והעשרתי (ילדים, הורים וקהילה) שיהווה כתובת מרכזית לעיסוק בילדים, מלידה ועד גיל 6.

* חינוך לבריאות (תזונה ותנועה), שמירה על ערכים סביבתיים וגידול בהסמכת גני הילדים הירוקים.

* הכשרת הצוותים החינוכיים, פיתוח ההון האנושי וקידום מצוינות למיקסום המענה המקצועי בגני הילדים.

* רק באשקלון: תימשך התוכנית ללימודי אנגלית בגני החובה כהכנה לבית הספר - בצורה חווייתית, מוזיקלית ומהנה על ידי סטודנטים שהוכשרו לכך.

* חיזוק והתמקצעות בתחומי הסייבר, החלל, הרובוטיקה והתקשוב.

* הטמעת הרפורמה בחינוך המיוחד בכל מסגרות החינוך בעיר תוך פיתוח והעצמת סגל ההוראה, מנהלים וגננות על כל רצף הגילאים.

* מתן מענה רגשי והתנהגותי לתלמידי כיתות ט' בחינוך המיוחד לשיפור הישגיהם הלימודיים והחברתיים.

בתחום הבינוי יוקם בית ספר יסודי חדש בשכונת 'הרצוג'; בניית 19 גני ילדים חדשים בשכונות 'אגמים', 'הרצוג', 'פארק אלון', 'נווה ים' ו'אפרידר'; הוספת 4 כיתות לימוד חדשות בבית הספר 'אילנות'; השלמת אודיטוריום בבית ספר מקיף ה'; תכנון בית הספר לחינוך ימי במתחם המרינה; תכנון ישיבת 'צביה' החדשה כולל 24 כיתות; תכנון בית ספר יסודי מ"מ בשכונת אגמים; תכנון בתי הספר החדשים 'לאומנויות' ו'מדעים' ולאחר עשרות שנים של הזנחה יחל שיפוץ בית הספר 'מוריה' בחינוך המיוחד.

כמו כן, יימשכו השיפוצים בגני הילדים ובבתי הספר; מיגון מועדוניות הרווחה 'הדר', 'ידידות', 'רעות' ו'סמדר'; קירוי חצר פנימית בבתי הספר 'מצפה ברנע', 'פסגות' וחמ"ד 'נווה אילן'; רכישת ריהוט, ציוד והצטיידות תקשוב למוסדות חינוך.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה