נפתחת עונת הרחצה תשפ"ב-2022



14 תחנות הצלה סביב הכנרת נפתחו הבוקר (ה') לרחצה, ו- 141 תחנות נוספות בחופי הרחצה ברחבי הארץ תפתחנה מחר (ו') עם פתיחת עונת הרחצה

דוברות משרד הפנים

עונת הרחצה נפתחת עם יציאת התלמידים לחופשת הפסח, זאת במטרה לאפשר לציבור ולילדי ישראל לרחוץ בביטחה בחופי רחצה מוכרזים ובשעות ההצלה, עם תחילת האביב ושינוי מזג האוויר.

בדומה לשנים האחרונות, גם העונה ייהנו תושבי ישראל מהחופים המוכרזים שהינם משאב ציבורי והכניסה אליהם תהיה חינם, ללא תשלום.

*שרת הפנים איילת שקד*: "חופי הרחצה הם הבילוי המשפחתי והעיקרי הנפוץ ביותר בחודשי הקיץ וככזה עלינו לעשות הכל כדי שהרוחצים ייהנו ויהיו בטוחים בחופי הרחצה המוכרזים. אמשיך לפעול להגדלת הסיוע התקציבי לרשויות החוף וכפי שהכרזתי, נפעל להקמת 10 חופי רחצה חדשים אשר יקלו על הצפיפות ויקטינו את מספר הטביעות בחופים לא מוכרזים. אני קוראת לכל הרוחצים – שימו לב, לא שוחים בחוף ללא מציל, שמרו על חייכם ועל חיי קרוביכם ואני מאחלת לכם עונת רחצה מהנה ובטוחה".

במהלך העונה ייפתחו 155 חופי רחצה בהם פועלים שירותי הצלה: 104 לאורך הים התיכון, 31 חופים סביב הכנרת, 16 חופים לאורך ים המלח וארבעה חופים בים סוף.

בשל היעדר הכנסות עקב ביטול תשלום הכניסה לחופים ומתוך הבנה כי עלויות האחזקה והפיתוח של חופי הרחצה הינם גבוהים ביותר, משרד הפנים נאבק לאורך השנים להגדלת התקציב המועבר לרשויות החוף לצורך הפעלה ותחזוקת חופי הרחצה. מדי שנה משרד הפנים מתקצב את הרשויות לרכישת ציוד הצלה ובטיחות ומסייע בתקציב שוטף לאחזקה והפעלת חופי הרחצה. בעקבות סיכום בין משרדי הפנים והאוצר, תקציב זה גדל ל- 14.5 מיליון שקלים, אשר יחולקו על פי קריטריונים קבועים מראש המתחשבים ברשויות מוחלשות, פריפריאליות, לאורך קו החוף, ומספר החופים המוכרזים לרחצה בכל רשות.

מנתונים שנאספו במהלך העונה עולה כי רוב מקרי הטביעה, כ- 90%, התרחשו בהיעדר מציל, בחוף אסור לרחצה או לאחר סיום שעות שירותי ההצלה, וכן בעקבות כניסה במצב שיכרות לים. משרד הפנים, אשר שם לו למטרה למנוע ככל הניתן את מקרי הטביעה, יצא השבוע, עם פתיחת העונה ובמהלכה, בקמפיין הסברה לרחצה בטוחה בים אשר ישודר באמצעי התקשורת ותוך התאמה לקהלי יעד שונים. קמפיין ההסברה מחדד את הקריאה לשמור על כללי הזהירות בים ומזהיר שוב ושוב כי אין להיכנס לים ללא מציל.

*מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש* הוסיף כי: "בעונת הרחצה הקרובה, יפתחו 155 חופי רחצה לטובת הציבור, החופים פתוחים עבורכם ולמענכם, לכן שימו לב כי כשאין בחוף מציל שרואה אתכם נכנסים למים, אין גם מי שיעזור לכם לצאת. שמרו על חייכם ותיהנו".

רשימת החופים, מידע על כללי התנהגות בים ובחוף היום, הסיכונים ברחצה ועוד, מפורסמים באתר האינטרנט של משרד הפנים - https://bit.ly/3r7PkTo

עונת הרחצה תסתיים בהתאם לחוק בכ"ט תשרי תשפ"ג, 24.10.2022.

משרד הפנים שב ומדגיש כי הרחצה מותרת אך ורק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות הקבועות.

*בחיים לא נכנסים לים כשאין בחוף מציל!*

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה