סיימו: דבר יו״ר פורום ההורים באשקלון



״זוהי תקופה של השתנות והתפתחות המשפיעה על הפיכתכם לבוגרים עתידיים״

צילום: אלדד עובדיה

״בוגרים ובוגרות יקרים!
פורום ההורים העירוני רוצה לאחל לכם חופשה נעימה ובטוחה!
אנו מצרים על סיום לוקה בחסר לכל תלמידי החטיבה העליונה
עבדתם קשה כל השנה ונותנים לכם לסיים בלי תעודה... כן בחיוך וכן בחיבוק אבל כאילו כל מה שעמלתם עליו כאילו לא נחשב ... עצוב, מכעיס שאתם הקורבן של קרבות הארגונים והמשרדים בארץ !!!
דעו שאנחנו מרימים קול צעקה כל העת במסגרת הפורום הארצי ומגיעים עד לבית המשפט. הדרך קשה ... מקווים למצוא פתרון במאבק למענכם!

למסיימים יב,
כעת, אתם נמצאים בגיל ההתבגרות שהוא תהליך שבסיומו הופכים מנערים לבוגרים. מגלים את יכולותיכם, נעשים מודעים לחוזקות שלכם ולנקודות התורפה, מפתחים חוש ביקורת לצד אחריות, מתחזקים פיסית ונעשים מעורבים חברתית. זוהי תקופה של השתנות והתפתחות המשפיעה על הפיכתכם לבוגרים עתידיים.

בתרבויות שונות, נוהגים לציין את שלב ההתבגרות ולקיים טקסי מעבר מיוחדים.

בישראל, סיום הלימודים בבית הספר, ההצטרפות לשורות צה"ל או פנייה לשירות לאומי, הוא ביטוי להשתייכות הלאומית והאזרחית, כל אחת ואחד מכם הופך להיות אזרח בוגר של מדינתנו, המקבלים עליהם את החובות והזכויות. זוהי למעשה תעודת הבגרות הראשונה שהתלמיד / הבוגר מקבל.

הגיוס ו/או השירות הלאומי, מהווה הכרה, שלנו, כחברה, בכם כאנשים צעירים שאפשר לסמוך עליכם ולבטוח בכם.

זהו כרטיס כניסה לעולם המבוגרים. משמעותו לקיחת אחריות על מעשיכם ותוצאותיהם

אתם אזרחי העתיד של הארץ, המדינה והעם. אתם הממשיכים ואתם המתחילים ללכת בדרך שסללו קודמיכם.

רק מדינה חזקה ובטוחה תשמור על עמנו ותאפשר לנו התפתחות וצמיחה. המדינה היא המקום לעם היהודי ואתם ההון האנושי שלנו.

אתם, ביום זה, נעשים עוד יותר מודעים לשייכותכם למדינת ישראל. לחיבורים ההיסטוריים והמוסריים, למשמעות המילה "מולדת", לקשר בין הדורות ולמחויבות למדינה.

בעירנו, אשקלון, מושם דגש על רצף המורשת היהודית, הציונית והחינוכית ומכוון ללמידה למצוינות אישית וחברתית, ללמידה ומצוינות, אהבת האדם הטבע והארץ תוך מימוש הפוטנציאל העצמי של התלמידים. הערכים לאורם צוותי ההוראה שלכם חינכו אתכם היו: סובלנות, כבוד, אחווה, קבלת השונה ועזרה הדדית.

המילה אזרחות מתחילה באות - א' ומסתיימת באות- ת', היא מצביעה על מחויבות מההתחלה ועד הסוף.

כך גם המילים : אמינות, איכות, ואופטימיות. ואולי החשובה מכולן היא המילה אחריות אישית שגם היא מתחילה ב-א' ונגמרת ב-ת', האחריות, שאתם מקבלים על עצמכם היום, היא רבה.

ההתגייסות לצבא או לשירות הלאומי, מבטאת את השתייכותכם למדינה והזדהותכם עם הרעיון הציוני, כי "אין לנו ארץ אחרת" וכי האדם הוא "תבנית נוף מולדתו".

מעתה עליכם להיות אזרחים פעילים, מעורבים ושומרי חוק. לא בכדי אני אומר זאת, שהרי לכולנו נשבר הלב, וכולנו זעמנו לנוכח האלימות חסרת הגבולות של פורעי חוק, בקרבנו.

אתם ההון האנושי של מדינת ישראל. ועם הנוער שכזה נוכל לשמור על איכות, אמינות ואופטימיות.

עלו, הצליחו ומצו את כול היכולות והפוטנציאל הטמון בכם, כי אנו, מאמינים בכם.

ואחרונים ההורים היקרים לי כל כך:

האמת... עבור רובכם/רובנו, חופשת הקיץ, מוסיפה לנו, לא מעט שערות סיבה, כי אנו למעשה יוצאים "לקרב", עלינו לשעשע ולספק עיסוקים לילדים הצעירים ולדאוג ללא הפסק, לבוגרים יותר, אבל יש לנו גם המון נחת, מהבילוי והקרבה העצומה עם ילדינו, דבר שכולנו לומדים להוקיר ולהתגעגע, כשהילדים מסיימים את הלימודים... אז למרות העומס והאתגר, חבקו את ילדכם ונצלו כול רגע אפשרי אתם.

וכשתיפתח שנת הלימודים הבאה, אנא, הצטרפו לשורות ההורים המתנדבים ופעילים בהנהגות ההורים ובוועדות השונות הפועלות בבית הספר, כי אנו זקוקים לכם.

ומילה אחרונה וקטנה, להורים המתנדבים להנהגות ההורים ומתנדבים ומשקיעים עבור כלל ילדי בית הספר והעיר כולה:

תודה רבה לכל חברי הוועדים בגנים ובבתי הספר השונים בעיר ובעיקר ליו"רים הבית ספריים, חברי פורום ההורים אשקלון

ואחרי "שחפרתי" לכם כול כך הרבה... צאו לחופשת הקיץ, כי כולכם זקוקים לה, אבל בבקשה... הישמרו ושובו בשלום למוסדות החינוך בספטמבר הקרוב״.

שלכם ואתכם,
דודו לוי
יו"ר פורום הורי אשקלון 2022 .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה