סיעור מוחות לתכנית סדורה שתיתן מענה מיוחד למובטלים



משבר התעסוקה: כיצד מטפלים במאות אלפי המובטלים ביום שאחרי הקורונה. זה מה שהעסיק את משתתפי מפגש "סיעור מוחות" באשקלון שנערך בשבוע שעבר ביוזמתה של ח"כ, אתי חוה עטיה והמשכו בדיון במליאת הכנסת בנסגרת הצעה לסדר

דוברות ח״כ עטיה

*משבר התעסוקה: כיצד מטפלים במאות אלפי המובטלים ביום שאחרי הקורונה. זה מה שהעסיק את משתתפי מפגש "סיעור מוחות" באשקלון שנערך לפני כשבוע ביוזמתה של ח"כ אתי חוה עטיה והמשכו בדיון במליאת הכנסת בנסגרת הצעה לסדר.*

ח"כ עטיה פתחה את הדיון בסקירה רחבה על משבר התעסוקה והפעולות הנדרשות לפתרון מצב המובטלים במשק ועידודם לרכוש מקצוע מבוקש.

במפגש השתתפו ד"ר אלי מלכה, יו"ר מועצת סניף הליכוד באשקלון שמעון אסולין. סגן ראש העיר ברוטציה יורם גניש, אדריכל אריק בר ששת. ד"ר יצחק בלילה. מנהל בית ספר ארלוזולוב ויו"ר מנהלי בתי הספר באשקלון, אריאל סעדון. אינג'ר עו"ד דוד ואזנה. רו"ח עו"ד אהרלה ציסמדיה. יזם אריק שוקרון.

חברי המפגש קיימו סיעור מוחות לתכנית סדורה שתיתן מענה מיוחד למובטלים בהקמת מטה מלאומי להכשרה בשיתוף שירות התעסוקה וזרוע העבודה ותסייע להם לחזור לשוק התעסוקה כמה שיותר מהר.

בהמשך לדיון, העלתה ח"כ עטיה דיון במליאת הכנסת על סדר היום בנושא תעסוקת מובטלים. בדבריה ציינה כי מאות אלפי מובטלים נמצאים מחוץ למעגל העבודה ובשירות התעסוקה מעריכים כי בין 20 עד 30 אחוז, שהוצאו לחל"ת בתקופת המשבר, לא יחזרו בסיומו.
והוסיפה כי לעובדים שאינם מקצועיים יהיה קושי גדול יותר למצוא עבודה כשכירים. המפתח להתאוששות כלכלית.

ח"כ עטיה: "יש להרחיב את מעגל המועסקים, בכדי לשפר את יכולתם של דורשי העבודה למצוא בזריזות עבודה בשכר נאות ולהשביח כישוריה של האוכלוסייה העובדת."

בסיום נאומה הבטיחה לקדם את הצעת חוק דמי אבטלה שהגישה לטובת לומדי ההכשרה המקצועית .

בהצעת החוק, של ח"כ עטיה מובטל ימשיך לקבל דמי אבטלה, גם אם שנת הזכאות שלו הסתיימה ובתנאי שהחל בתוכנית ההכשרה המקצועית.

קבלת דמי האבטלה בתנאי זה, תעניק למובטלים תמריץ ראוי לעבור הכשרה.

ההצעה עברה ממליאת הכנסת לדיון בועדת העבודה והרווחה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה