סכנה בהכנסת דלק לישראל



יו"ר קצא"א, ארז כלפון: "אם ההגבלות על פעילות קצא״א לא יוסרו - יהיה בלתי אפשרי להכניס דלק למדינת ישראל בשעת חירום והביטחון האנרגטי יפגע״

דוברות קצאא

המשך הפגיעה בפעילות קצא"א תוביל למשבר אנרגיה חמור ומישראל ופגיעה אנושה בביטחון האנרגטי, כך אומר ארזפון, יור קצא"א וממשיך: "חלק גדול מיכולות מדינת ישראל בנושא ים – נמצאות בידי קצא"א, במחסניה ובכלי השיט שלה. – בשגרה ובחירום.
״על קצא״א ועליי מוטלת האחריות לוודא אספקת אנרגיה רציפה לאזרחי המדינה – במשמרת שלי לא יהיה משבר אנרגיה – לא נהיה אירופה״.
יו"ר קצא"א, ארז כלפון, השתתף היום (ב') בוועידה הלאומית לאנרגיה 2023, של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, בפאנל "האנרגיה כקטר להובלת תחבורה, תשתיות ומקורות אנרגיה עתידיים" והתייחס לחשיבות השמירה על ביטחונה ועצמאות האנרגטית של מדינת ישראל ולסכנות הטמונות בפגיעה בכשירות המתקן.

יו"ר קצא"א, ארז כלפון: "קצא"א היא שער האנרגיה של מדינת ישראל ולפעילותה חשיבות אסטרטגית למשק האנרגיה, לתפקודו הרציף ולביטחונה האנרגטי. בפעילות קצא"א תוביל למשבר אנרגיה חמור ומסוכן בישראל ופגיעה אנושה בביטחון האנרגטי. מתקן קצא"א באילת הינו נכס אסטרטגי-ביטחוני שמאפשר אספקת מקורות אנרגיה רציפה בשגרה וביתר שאת בחירום – כל פגיעה בכשירות המתקן תביא לפגיעה בביטחון האנרגטי. שנים רבות קצא"א רוקמת ובונה מערכת יחסים אישית, עסקית ומקצועית עם חברות בינלאומיות, ואם תיפגע פעילות קצא"א בשל ההגבלות עליה ושינוי המדיניות הרי שמערכת היחסים עם לקוחותיה הבינלאומיים תיפגע אף היא. פגיעה כזו בהכרח תוביל לכך שבשעת חירום יהיה קשה מאוד להביא דלק למדינת ישראל, חברות בינלאומיות לא יראו בקצא"א כיעד אטרקטיבי לאחסון דלקים."
על מנת להדגיש את האבסורד הציג כלפון שקף המציג נתונים אודות נמל עקבה, השוכן כ-4 ק"מ בלבד ממפרץ אילת. על פי השקף בנמל עקבה עוגנות כ- 2,000 אוניות מידי שנה וכ-220 מכליות עמוס בדלק וכימיקלים. כלפון ספציפי לנתונים ואמר: "כל מה שקורה שם בנמל עקבה יכול להגיע אלינו למפרץ אילת. אבל לעומת עקבה, פה אצלנו במפרץ אילת, לקצא"א יש אמצעי בטיחות, הגנה ומניעה מהטובים בעולם. החל מחוסם ימי 360 מעלות, שמקיף אוניה בעת עגינתה, מערך טיפול באירועי חירום עצמאי וזמין 24/7, מערך טיפול באירועים ימיים ואמצעי ניטור מהמתקדמים בעולם אנחנו לא חוסכים באמצעים ומשאבים ומשדרגים כל האפשרויות הבטיחות שלנו וכן משקיעים את מירב המאמצים והאמצעים באמצעי מניעה להתרחשות אירוע. ובחירום."

לגבי לחיסיון שהוארך לאחרונה לבקשת המדינה הדגיש כלפון: "לקצא"א אין שום חיסיון בנושא הגנת הסביבה, וגם אם יחזרו על אמירות שגויות רב של פעמים- הן מספר לא יהפוך לאמת. קצא"א אינה נהנית מחיסיון על נושאים הנוגעים להגנת הסביבה, תכנון ובניה. ועוד ופועלת על פי החוקים וההנחיות, ככלל חברה ממשלתית. החברה איננה מבקשת את החיסיון, אלא המדינה והמשרד האוצר משיקולים מדיניים ביטחוניים".

מצורפת תמונה מהוועידה הלאומית לאנרגיה. צילום קרדיט: דוד סיתהכל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה