סקר ערוץ 12: הקולות ״הפריכים״ אחוז ההצבעה ונצחון נתניהו



עפ״י הסקר שפורסם הבוקר: הליכוד 29, יש עתיד 20, תקווה חדשה 12, ימינה 12, המשותפת 9, ש״ס 8, ישראל ביתנו 7, אגודת ישראל 7, העבודה 7, כח״ל 5, הציונות הדתית 4

סקר ערוץ 12: הקולות ״הפריכים״ אחוז ההצבעה ונצחון נתניהו
*********************************
עפ״י הסקר שפורסם הבוקר בערוץ 12. הליכוד 29, יש עתיד 20, תקווה חדשה 12, ימינה 12, המשותפת 9, ש״ס 8, ישראל ביתנו 7, אגודת ישראל 7, העבודה 7, כח״ל 5, הציונות הדתית 4.

תובנות:
♦️ נתניהו מצליח בקמפיין מושכל להפוך את הקרב, לקרב ראש בראש מול יאיר לפיד. זאת, על אף שלפיד מנסה מתחילת הקמפיין להצניע את עצם התמודדותו לראשות הממשלה, וזאת עושה לפיד במטרה לשמור על סער בגודל בינוני של 14-15 מנדטים כדי לייצר רוטציה בניהם. אבל, נתניהו הצליח בחלק מהמשימה כשלפיד עולה ל-20 וסער יורד ל-12 ובסקר אחר ל-11.

♦️ הירידה של סער והיותו שווה כוחות לבנט היא המשך של מגמה , שלדעתי, רק החלה. ככל שלפיד יעלה ( והוא יעלה) וככל שנתניהו יגביר את מסורת שתיית המנדטים- סער ובנט ירדו.

♦️ אני מעריך שככל שלפיד יעלה יגרום הדבר ביישורת האחרונה לכך שגם בני גנץ לא יעבור את אחוז החסימה ( לפיד ישתה ממנו 1-2 מנדטים).

♦️ כל עוד העבודה עם מירב מיכאלי עולה וניצבת על 7 מנדטים זה בא גם על חשבון מר״צ. לא במקרה, יצא ניצן הורוביץ עם הכרזתו שהצדיקה את החקירה נגד ישראל בביה״ד הבינ״ל. הורוביץ רוצה לקושש קולות ערבים שיצילו אותו. מטביעה.

♦️ הקולות ״הפריכים״:
1. אצל סער (בעיקר) ואצל בנט אחוז גבוה של מנדטים פריכים משמאל ומימין. על כך בונה נתניהו בקמפיין - להוריד ממנו גם אנשי ליכוד וגם תומכי שמאל החונים אצלו ( ונתניהו רוצה שיעברו ללפיד).
2. הסקר שהתפרסם היום ב״ישראל היום״ מצביע על כך ש-79% ממצביעי הליכוד בטוחים שיבואו להצביע. מדובר באחוז גבוה לעומת מערכות בחירות בעבר, ומה שמעודד בוודאי את נתניהו.
3. בניגוד למה שהתפרסם ב״ישראל היום״, דווקא אחוז גבוה של חרדים ומצביעי הציונות הדתית יבוא להצביע, מה שיביא להערכתי לכך, שש״ס ואגודה יסיימו עם 16-17 מנדטים והציונות הדתית תעבור את אחוז החסימה.

♦️ נתניהו החל את הקמפיין בסוף השבוע עם כנסי ענק פרונטליים ובזום ( ובלייב בפייסבוק) עם כמות של 3,000-4,000 משתתפים!!! במטרה לשלהב את תומכיו במעוזי הליכוד. וכן, קיים רק היום 6-7 כנסים בקרב הישובים הבדווים בנגב (והערב בבאר שבע ) עם גדולי השייח׳ים הבדווים שהשפעתם אדירה.

♦️ הערכתי, ואני שב ומעריך, כי נתניהו יצליח לגרוף בין 2 עד 3 מנדטים במגזר הערבי ( בסקר עומק של מכון סטאט.נט בקרב מצביעים ערבים זוכה הליכוד ל-2.2 מנדטים). נתניהו יגיע ללפחות 35 מנדטים.

סוף דבר:
אם אחוז ההצבעה של מצביעי הליכוד יגיע ל-79% כפי שפורסם, נתניהו הוא ראש הממשלה הבא. סער ובנט ירדו למס׳ מנדטים חד-סיפרתי. עתידה של מר״צ וכחול לבן לוט בערפל עם סכנה ממשית שלא לעבור את אחוז החסימה.

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה