סקר ערוץ 14 ואחרים: תובנות



כותב יואל ישורון: כמרצה וותיק למדעי המדינה שעוסק נון סטופ בניתוח סקרים ואף חזה במדויק את תוצאות הבחירות האחרונות, אני מתחבר מדעית לסקרים של מכון ״דיירקט פולס״ של מומו פילבר

אשקלונט

א. פרשני הפייק באולפנים

בבקשה תתעלמו ״מהפרשנים״ באולפנים. הם מייצגים מיעוט זניח ולא משקפים כהוא זה את המגמות בעם. הם לא מבינים סקרים. הם ממש לא מבינים פוליטיקה. הם מגה-מהנדסי תודעה. הם מתוחכמים זה נכון. אבל שימו לב שתמיד הם מפספסים. תמיד. האמת, יש לי יותר מתחושה שבגלל נתניהו הם רוצים בכישלון.

ב. הנטייה ימינה
❇️ העם נוטה ימינה והרבה יותר ימינה לאחר ה-7/10. ע״פ הסקר רק 11% מהציבור בעד הפסקת המלחמה!!! רוב מכריע של הציבור בעד המשך הלחימה עד לחיסול החמאס.
❇️ הציבור לא רק ימני יותר, אלא הציבור ועוד יותר החיילים הם גם ימניים יותר וגם דתיים או מסורתיים יותר. במלחמה הרוח היהודית היא משהו מאוד חזק ובולט.
❇️ הסנתזה בין ימניות, דתיות או מסורתיות ולאומיות במגמת התחזקות דרמטית. לא במקרה בן גביר והליכוד מתחזקים ( 8 ו-26 מנדטים בהתאמה), העובדה שליברמן ניצב עם 9ֶמנדטים באה בעיקר בגלל מגמה זו.

ד. החיילים בסקרים..?
ועדיין, החיילים לא משתקפים בסקרים!!! זה עוד ישתנה ( עם יתר הצעירים ) את מפת המנדטים - ולכיוון הימין. שום סקר לא יכול לכמת את עוצמת נטייתם של החיילים ימינה בעקבות המלחמה, וזה עוד מעבר לנטייתם הטבעית לימין.

ה. תוצאות המלחמה והמנדטים
תוצאות המלחמה וודאי ישפיעו על מפת המנדטים והתמיכה בנתניהו. ולכן, עדיין קשה כשהמלחמה טרם הסתיימה והחטופים טרם שוחררו לדייק בניבוי המנדטים.

ו. הליכוד, נתניהו וגנץ
הליכוד (26 מנדטים) ונתניהו עם 34% התאמה במגמה ברורה של התאוששות. גנץ לא היה עם 35-38 מנדטים כפי שפורסם בערוץ 12 ו-13 ומעריב. הסקר הנותן לו 29 מנדטים קרוב יותר למציאות, אך הוא לא ישאר עם כוח זה. תרשמו.

ז. שמאל מול ימין
ככל שנתרחק מהמלחמה ( וזה קורה כבר עכשיו) השמאל על שלוחותיו צובעים ויצבעו כל דבר כמאבק בין שמאל לימין. החידוד של המלחמה כמאבק של שמאל-ימין ( והשמאל ידאג לחדד זאת) יחזיר מצביעים שעברו לגנץ לליכוד. גם בן גביר צפוי להתחזק. כך שגנץ ייחלש.
ח. מפלגת ימין חדשה:
❇️ הסקר הנותן ליוסי כהן 5% וסקר מנדטים בערוץ אחר שנתן לו 8 מנדטים מרחיק אותו מהחלום של הנהגת מפלגת ימין חדשה. בנט כפי שציינתי בפוסט קודם, לא יתרומם אם בכלל יעבור את אחוז החסימה. הוא לא נתפס להבנתי כמועמד הימין האלטרנטיבי.
❇️ בהנחה שבחירות לא יהיו בטווח הניראה לעין ( ולא יהיו!) אין היתכנות למפלגת ימין חדשה. אני סבור שהכרעה במלחמה תחזק את הליכוד, עוצמה יהודית והציונות הדתית שתומכיה הרבים בחזית המלחמה.

סוף דבר:
השמאל הוא מיעוט שאירועי ה-7/10 הפכו למן גווייה פוליטית. הליכוד יתחזק בהתאמה לתוצאות המלחמה. כך גם הימין בהתאמה. מי מהפוליטיקאים המושפעים מהנדסת התודעה המופצת באולפנים עתידים להתרסק. קור רוח, סבלנות וראייה מפוכחת למרחקים היא תנאי להצלחה. נתניהו ניחן בזה.

הכותב:
יואל ישורון
מרצה למדעי המדינה
המכללה האקדמית אשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה