עבירות על רקע פוליטי ואידיאולוגי



פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בכפר סבא, כתב אישום נגד אילנה ספורטה (66) מאשקלון בגין הפרת הוראה חוקית, לאחר שביצעה 297 הפרות

צילום פייסבוק

נגד ספורטה הוגש כתב אישום במאי 2022 בגין עבירות של סחיטה באיומים שביצעה על רקע פוליטי – אידיאולוגי לאחר שהפנתה לראש הממשלה בזמנו, נפתלי בנט, מכתבי איומים לרצוח אותו, את אשתו ובנם הקטין, אם לא יתפטר מתפקידו, שניהם בצירוף כדור חי. במקביל, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה, ובאוגוסט 2022 נקבע בבית משפט השלום בפ"ת שהיא תועבר למעצר בפיקוח אלקטרוני בביתה באשקלון, בפיקוח אנושי ובתנאים מגבילים שונים, ביניהם תנאי שאסר עליה באופן גורף כל שימוש, גישה ופרסום באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט שכן בתקופה שקדמה לשליחת שני מכתבי הסחיטה, הרבתה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה דאז, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות.

מכתב האישום שהגיש היום עורך הדין רועי רייס עולה כי ממועד ההחלטה על תנאי שיפוטי זה, ועד מועד הגשת כתב אישום זה, התנאי האמור לא הוקל או שונה בכל דרך. למרות תנאי זה, החל מחודש נובמבר 2022 החזיקה ספורטה בטלפון נייד חכם עם גישה לאינטרנט שהסתירה ממפקחיה, ומאז עד ליולי 2023 פרסמה ספורטה 297 פרסומים בשלושה חשבונות פומביים על שמה שהחזיקה וניהלה ברשתות החברתיות טיקטוק, טוויטק ופייסבוק. רוב הפרסומים על רקע פוליטי-אידיאולוגי, ברוח זה שעמד בבסיס עבירות הסחיטה שביצעה, והפרסומים שפרסמה קודם לעבירות, שהובילו לכך שנאסרה עליה הגישה לרשתות מלכתחילה.

ספורטה פרסמה דברי גנאי כלפי "שמאלניים" לגישתה, בניהם נפתלי בנט עצמו, ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, יו"ר סיעת המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ, נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, פרקליט המדינה עמית איסמן, ועוד גורמים רבים נוספים. מאות פרסומים אלו פרסמו על ידי ספורטה לאורך תקופה ממושכת וגם לאחר שהודתה והורשעה בינואר 2023 בביצוע עבירות הסחיטה באיומים שיוחסו לה והמתינה לטיעונים לעונש בעניינה.

בתחילת יולי 2023, זמן קצר לאחר שהתגלתה מסכת הפרותיה, ספורטה נחקרה בגין פרסומיה הרבים ובהמשך, ולבקשת הפרקליטות הורה בית המשפט על חילוט ההפקדה העצמית שהפקידה בסך 12,000 ₪ להבטחת קיום התנאים שהוטלו עליה, והזהיר אותה שאם תפר שוב את תנאי השחרור, בית המשפט עלול להורות על מעצרה עד לתום ההליכים. למרות זאת, גם לאחר החלטה זו, ספורטה פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה פרסומים נוספים, כשבשניים מהם, גינתה מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, גיבתה פעיל ליכוד שתועד יורק על מפגינים ומקלל אותם קללות קשות, וביקרה את רה"מ שהנחה את מנכ"ל תנועת הליכוד לפעול כדי להוציא את הפעיל משורות התנועה.

כתב האישום מייחס לה ריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית ובנוסף, בגין ההפרות האמורות, הוגשה בקשתה נוספת של הפרקליטות לחילוט ערבויות נוספות של ספורטה, ולמעצרה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה