עדכון לגבי מיגון העיר אשקלון



עו״ד תמר קידר, המועמדת לראשות העיר אשקלון אומרת: ״על אף ולמרות ממשלת ישראל, אני אלחם למען מיגון העיר אשקלון ויהי מה״

צילום: אדי ישראל

אתמול, 14.9.2023 ממשלת ישראל הגישה הודעה לבית משפט העליון בעתירה למיגון אשקלון אך משום מה "שכחה" לציין את ההחלטה החדשה מיום 30.7.23.

כזכור, ביום 30.7.23, ממשלת ישראל קיבלה החלטה נוספת, מתקנת, החלטה מס' 852 בעניין תוכנית לחיזוק העיר אשקלון, ותיקון החלטת ממשלה.

בכך, שונתה על ידי הממשלה ההחלטה הקודמת , באופן שימשיך להינתן סיוע ממשלתי בבינוי ממדים לפי החלטה 1278 וזאת רק לגבי מבנים שבהם מסיבות תכנוניות לא ניתן לקיים מיזמי התחדשות עירונית או שהרשות להתחדשות עירונית מצאה כי אין בהם פוטנציאל למיזמים כאמור, וכן "למי שכבר הגיש בקשה לפי החלטה זו.

מה עם מי שלא הספיק להגיש?

תמר קידר: ״מדובר למעשה באי יישום דה – פקטו ושינוי מהותי בהחלטה 1278 אשר הכלילה בתוכה את מי שכבר הגיש בקשה, ואילו תושבים אשר היו זכאים להיכלל בה, ולא הספיקו להגיש בקשה בתקופה שבין 4.7.2023 ועד 3.8.2023 למענק / הלוואה, נותרו בפני שוקת שבורה.

בנוסף, למעשה קבלת המענק לבניית מיגון דירתי, כפופה להוצאת היתר בנייה (תנאי שלא היה קיים בהחלטת הממשלה 1278). משמעות תנאי זה הינו, כי עלות הוצאת היתר בנייה, היא 20,000 ₪ בממוצע, שמוטלת על המבקשים, עוד לפני שקיבלו מענק. מדובר בהוצאה שאינה ממומנת באמצעות המענק עצמו ו/או ההלוואה.

משכך, ומשלא ידוע באם הממשלה תפעל ליישום החלטה 1278 ובאילו מועדים, *קיימת אי בהירות עובדתית ומשפטית לגבי מועד יישום החלטת הממשלה, אם בכלל, בעניינם של מאות תושבים*

הבוקר, לפני כחצי שעה, ביקשתי מבית המשפט העליון לפעול למען תושבי אשקלון ולדרוש מהממשלה תשובות להעדר המיגון ואי קבלת המענקים. זוהי חובתי המשפטית והמוסרית, ולפני תום שנה זו, להמשיך להלחם בכל הכח למען תושבי העיר.״

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה