עושים כבוד למשפיעים



ראש העיר לשעבר בני וקנין, אבי וקנין, אבנר מימון , עו"ד דב גלבוע, גד (הצלם) פרטוק ואחרים זכו השבוע לטקס הוקרה מרגש בבית הספר "אורט הנרי רונסון, זאת במסגרת פרויקט "סיפורי עירי" הנערך זו השנה השביעית

ערב מרגש במיוחד שנערך ביום שלישי השבוע, בהשתתפותראש העיר אשקלון תומר גלאם, מנהלת בית הספר אורה גול ואורחים רבים, העלה על נס את תרומתם של מספר דמויות מפתח אשקלוניות בעבר ובהווה אשר בפעילותם תרמו והשפיעו רבות על העיר ופיתוחה זאת במסגרת פרויקט "סיפורי עירי".

במסגרת הפרויקט בהובלתן של דבורה ברבש רכזת חינוך חברתי, ושרית כהן רכזת מעורבות חברתית של החטיבה העליונה, התחקו התלמידים אחרי אותן דמויות במשך תקופה בה התוודעו לפועלם .השנה הכירו התלמידים את אחד האנשים המשפיעים ביותר על ההיסטוריה של אשקלון בעשרות השנים האחרונות, ראש העיר לשעבר בני וקנין שעמד בראשות העירייהכ-17 שנה בשתי תקופות שונות, והיה אחראי למהפכה שעברה אשקלון בתחומים רבים, הן בתחומי חינוך וצמצום האפליה והן בתנופת נדל"ן חסרת תקדים. בנוסף למדו התלמידים את סיפורו של סגן ראש העיר לשעבר אבי וקנין מנהל מרכז השיקום באשקלון, שלמרות שנפצע בקרבות מלחמת יום הכיפורים, המשיך בחייו התחתן הקים משפחה ומילא תפקידים ציבוריים רבים באשקלון. כמו כן שמעו התלמידים את סיפורו של עורך הדין דב גלבוע, ס"אל במילואים שופט בבית דין צבאי ואף הוגה רעיון המספור מעל הרמזורים בישראל. מי שעוד זכתה לכבוד היא גילה פרי יו"ר ועד שכונת שמשון ויקירת העיר לשנת 2018 . פרי מתנדבת שנים רבות למען הקהילה ואף הקימה מערך מתנדבים המסייעים לתושבי השכונה. כמו כן פגשו התלמידים את אבנר מימון שהיה שנים רבות סגן מנהל אגף החינוך לנוער באשקלון, וממשיך גם כיום לתרום למען הנוער, לאחר שיצא לגמלאות.

בנוסף השתתפו בטקס אלי דגני, האחות הוותיקה תמי דויד הרב אליהו הלוי, ריקי לרר מנהלת עמותת ושמחת, שורדי השואה חנה ויעקב מריאש ,ציונה נגר אשת חסד מנהלת גמ"ח ומתנדבת בקן המשפחתי, קיייס העדה האתיופית עזריה אביהו, האמנית נירה פורטוגלי, הרב אליהו הלוי- כותב קיטין, מוהל, רב שכונה, ורב כולל. משתתף נוסף הוא גד פרטוק בעלי הפוטו הראשון באשקלון "פוטו גד", ומישאל צפרי לשעבר מנהל בית הילדים נווה הרואה.

 

 

סיפורי עירי הוא פרויקט של מעורבות חברתית, בו תלמידים מקבלים אישיות פעילה ומשפיעה בעיר אשקלון, ועושים עבודת חקר אודות העשייה של אותה דמות ותרומתה לעיר אשקלון.חשיבותו של הפרויקט ביצירת תמונת עתיד לתלמידים ע"י גורמי השפעה קרובים.

זו השנה השביעית שמקיים בית הספר "אורט הנרי רונסון" את הפרויקט ובסיומו נפגשים כל האנשים שעליהם נכתב הסיפור בערב מרגש ומכובד. בערב זה שהתקיים ביום שלישי השבועהוקרנו סיפור חייהם של כל מרואיין והוענקו ספרים לכל אחת מאותן הדמויות, שבו משולבים הסיפורים האישיים שלהם.

 

 

 

 

 

 

 

"אני שמחה שנפלה בחלקי הזכות לקחת חלק בפרויקט וללוות את התלמידים.

הכרתי אנשים מיוחדים שהנתינה עבורם היא שיגרה יום יומית. הם בהחלט מעוררי השראה. למדנו מהם הרבה" סיפרה האחראית על הפרויקט מטעם בית הספר שרית כהן.

 

"סיפורי עירי הוא מיזם חינוכי ערכי שמטרתו ליצור תמונת עתיד חיובית, חיבור והזדהות של הדור הצעיר עם דמויות מפתח שתרמו להתפתחות העיר אשקלוןאנו נמשיך לפעול על מנת שמיזם חינוכי ערכי זה ימשיך גם בשנים הבאות ופועלם ותרומתם של אזרחי העיר יהוו סימן דרך לתלמידים לעשייה מבורכת בעיר ובמדינה""' התייחסה למיזם החוב מנהלת בית הספר אורה גול.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה