על השותפות בין אשקלון לבולטימור ושנת השירות בחו״ל



השותפות הוקמה בשנת 2003 ומחברת את תושבי העיר עם מוסדות וחברי הקהילה היהודית בארה"ב. לפני יותר מעשור. תלמידי י״ב זו ההזדמנות שלכם לשנת שרות בארה״ב

יח״צ

לפני יותר מעשור, הקהילה היהודית של בולטימור חיפשה שותפות חדשה בישראל ולאחר חיפושים ובירורים בחרה באשקלון. אשקלון נבחרה על סמך קווי דמיון מקבילים - גודל האוכלוסייה (הקהילה היהודית בבולטימור דאז מנתה כ- 100,000 יהודים), המרינה באשקלון וחוף הים היפה הזכירו לחברי המשלחת את נמל בולטימור, קיומו של בית החולים ״ברזילי״ בדומה לבית החולים ״סיני״ בבולטימור אך בעיקר הכריעו האווירה, החום ותחושת הקהילה המשותפת האופיינית כל כך לאשקלון.

השותפות הציבה את הקשרים הבינאישיים בראש סדר העדיפויות שלה. באמצעות מגוון רחב של פעילויות מאפשרת השותפות לתושבי אשקלון וליהודי בולטימור ליצור קשרים אישיים ביניהם על בסיס עניין משותף. השותפות מממנת ומפעילה פרויקטים אשר מתנהלים במקביל בשתי הערים תוך זיקה הדדית וחיזוק הקשר בין המשתתפים. במהלך השנים אלפי אנשים מבתי כנסת, בתי ספר, משפחות ובודדים ביקרו בשתי הערים התארחו בבתי התושבים והתוו את הדרך ליצירת קהילה אחת.

חזון השותפות 

לקיים שותפות ארוכת שנים בין תושבי העיר אשקלון והקהילה היהודית של בולטימור, המבוססת על קשרים בין אנשים, People to People, שנבנים בכל התחומים תוך חיזוק הקהילות המקומיות. הערכים המובילים את השותפות ופעילותיה הינם אהבת ישראל והעם היהודי, כבוד הדדי, יושרה , רגישות זה לזה, שיתוף פעולה ידידות ומצוינות.

אחד מתוכניות הדגל של השותפות הנועדה לחבר בין אנשים ולהגשים את חזון השותפות הינה שנת שירות בתפוצות. שנת שירות בתפוצות של הסוכנות היהודית הינה שליחות של שנה לבוגרי כיתה י״ב לקהילות היהודיות בחו״ל. מטרת השליחות הינה לחזק ולחבר בין ישראל לקהילות יהודיות, באמצעות חינוך בלתי פורמלי ולהביא את ישראל הצעירה לתוך הקהילות בתפוצות. השינשינים, שליחי שנת השירות, מכירים קהילות יהודיות ובעלי יכולת השפעה אדירה על חייהם של אלפי ילדים, מבוגרים, בני נוער וסטודנטים.

בקיץ הקרוב עתידים לצאת למעלה מ-140 בוגרי יב׳, ל-11 מדינות ב-4 יבשות(אירופה, אפריקה, אמריקה הדרומית ואמריקה הצפונית) במסגרת התכנית, מגויסיםאלפי מועמדים אשר מתוכם ממוינים ונבחרים בקפידה המתאימים ביותר לשליחות. משתתפי שנת השירות פועלים במציאות מורכבת בה ישראל כבר איננה מהווהמרכיב מרכזי בבניית הזהות של הצעיר היהודי בתפוצות. מקומה של ישראל כבראינו מובן מאליו ועל כן משימתם הינה משימה לאומית בעלת חשיבות רבה לעתידהשל מדינת ישראל ושל העם היהודי. בשנה זו, עוסקים המשתתפים בחינוך ישראליבלתי פורמלי במסגרות חינוכיות שונות בקהילה היהודית, כגון: גני ילדים, בתיספר, תנועות נוער, מרכזים קהילתיים, בתי כנסת, מחנות קיץ ועוד. הפעילות כוללתבין היתר הדרכת קהלי יעד מגוונים, ארגון וניהול פרויקטים חינוכיים וקהילתיים, יצירת קשרים משמעותיים ועוד.

המועמדים נדרשים להיות בעלי יכולות הדרכה, עמידות נפשית להיות רחוקים מהבית, אנגלית ברמה טובה ועבודת צוות. ההרשמה לתוכנית נפתחה באמצע יוני ועתידה להיסגר בחודש הקרוב. מי שיעבור את שלב המיון הראשוני של הטופס האינטרנטי יוזמן לסדנה וראיון אישי במשרדי הסוכנות בירושלים. לאחר מכן, יתקיים מבחן התאמה תעסוקתי אשר מועמדים שיעמדו בו יוזמנו ליום אוריינטציה בנושא השליחות ולראיונות אל מול הקהילות המקומיות. המועמדים מאשקלון יתמיינו בעדיפות ראשונה לעיר בולטימור, כחלק מפעילות השותפות.

אז אם אתם עולים.ות לכיתה י״ב וקיים בכם הרצון לעשייה משמעותית, לחוויה ולמסע של פעם בחיים, שנת השירות בתפוצות של הסוכנות היהודית מחכה לכם להגשת מועמדות 💛 - http://bit.ly/FBgeneral

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה