עמי פזטל, מיוצרי "שירים ושערים", הלך לעולמו בגיל 87



נפטר שדר ועיתונאי הספורט, שגם הקים את מחלקת הנוער של שמשון תל אביב והיה מבכירי ההתאחדות לכדורגל: "תם פרק מפואר"

ההתאחדות לכדורגל

שדר ועיתונאי הספורט עמי פזטל הלך לעולמו לפנות בוקר (שלישי), והוא בן 87. פזטל, שהיה מזוהה בתחילת דרכו עם מחלקת הנוער של גדנ"ע, ובהמשך היה מראשי מועדון שמשון תל אביב והקים את מחלקת הנוער שלו, שימש גם בתפקיד בכיר בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל.

הוא נולד בתל אביב לאב אוקראיני ואם ישראלית תחת שם המשפחה פוסטול, אותו עברת לימים באחת מנסיעותיו עם נבחרת ישראל בכדורגל, לטובת שידור ברדיו. פזטל, שערך והגיש תכניות ספורט רבות ב"קול ישראל", היה המגיש הראשון של התכנית המיתולוגית "שירים ושערים" לצד משה קשטן.

בשנת 1966 שימש פזטל כמאמן החירום של שמשון תל אביב בהפסד 2:1 להפועל חיפה בגמר גביע המדינה.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "עמי פזטל, מגדלור של חכמה, אהבת האדם והמשחק, היה לא רק פס הקול של הכדורגל הישראלי בזכות תרומתו ארוכת השנים לתוכנית 'שירים ושערים', אלא גם אבן יסוד במועדון הכדורגל שמשון תל אביב ובמשך עשורים כדיין בבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל. עמי, חבר יקר של כולנו, הכיר היטב כל רובד בחברה הישראלית ובכדורגל שלנו ותמיד האמין בתרומה הגדולה של המשחק להתפתחות האדם ולחברה בה הוא פועל. נועם הליכותיו, חכמתו, ידיעותיו המשפטיות וחיוכו הנצחי הפכו אותו לאדם משכמו ומעלה, שתמיד הרגיש בן בית בהתאחדות לכדורגל והיה אהוב על כל מי שפגש אותו. אשרינו שזכינו להיות חלק ממפעלות חייו. תהא מנוחתו עדן".

חברו דני דבורין ספד לו: "תם פרק מפואר בהיסטוריה של שידורי הכדורגל בישראל. עד לאחרונה פזטל ישב בראש פרלמנט מיוחד של שחקני כדורגל ואנשי תקשורת. יהי זכרו ברוך".

כתבתו של אשר גולדברג אתר וואלה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה