פיקוד העורף והרשות המקומית מסכמים שבוע



נציגים של פיקוד העורף יגיעו לבתים ויחד עם תושבי הבית יבחרו את המרחב המוגן המותאם אישית עבורם

דובר צה״ל

אשקלון ב-360̊̊"- בעצרת שהתקיימה במקיף ד' באשקלון, סיכמו את הפיילוט החדשני של פיקוד העורף בשיתוף עיריית אשקלון. הפרויקט התקיים במטרה לחזק את המודעות להתנהגות אזרחית נכונה בחירום וכחלק מכך לבחור את המרחב המוגן ולהכיר את הנחיות פיקוד העורף מצילות החיים. את הפרויקט בעיר הובילו ראש העיר מר תומר גלאם ומפקד מחוז דרום בפיקוד העורף אל"ם יוסי כהן. העיר אשקלון הייתה הראשונה להשתתף במיזם של פיקוד העורף הממוקד לרשות המקומית. הפרוייקט הינו מהלך מקיף הכולל הדרכות בבתי הספר, הרצאות להורים, ביקורות כשירות מקלטים משותפים וציבוריים ועוד, זאת במטרה להגיע למירב סוגי האוכלוסיות בעיר. לראשונה נפתחה לתושבי העיר אשקלון האפשרות לפנות למוקד העירוני ולבקש הגעת נציג פיקוד העורף עד לביתם, במטרה לענות על שאלות ולסייע בבחירת המרחב המוגן. 

במסגרת שבוע זה הועברו הדרכות ל22,000 תלמידים בכל שכבות הגיל.
בקרה ב290 מקלטים משותפים.
בחירת מרחב מוגן ב-822 בתים בשכונות ללא מיגון תקני ועוד מגוון פעילויות שהתקיימו בשבוע זה

בין מובילי המבצע מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אל"ם יוסי כהן:

"השבוע מתקיים מבצע יחודי ברמה הארצית לקידום מוכנות העיר אשקלון לחירום. במסגרת המבצע אנו מקיימים הדרכות לאוכלוסיות מגוונות, שיפוץ מקלטים, הדרכה אישית לכל תושב המעוניין בכך ומעבר מדלת לדלת בשכונות עם פערי מיגון. אנו מפעילים ביחד עם הרשות המקומית את מערך המתנדבים ותנועות הנוער ותלמידי בתי הספר באשקלון. אנחנו מבינים שלא כל האזרחים יודעים להתאים את ההנחיות למרחב האישי שלהם, ולכן החלטנו לראשונה לתת ייעוץ פרטני לאנשים שחפצים בכך. נציגים של פיקוד העורף יגיעו לבתים ויחד עם תושבי הבית יבחרו את המרחב המוגן המותאם אישית עבורם ויקבלו הבהרות בנוגע להנחיות ההתגוננות הרלוונטיות להם. הסתובבתי היום בשטח והתרגשתי לראות את שיתוף הפעולה וההרתמות למבצע".

סא"ל שירן שמחי מובילת המהלך המקיף: 

"המעבר למצב חירום הוא מהיר ומאופיין בחוסר ודאות, אך כל מי שהכין את עצמו ומשפחתו ויידע כיצד לנהוג- יציל את חייו וחיי יקיריו, לשם כך אנחנו בפיקוד העורף פועלים לאורך כל השנה. בחודשים האחרונים אנו שוקדים על מהלך מקיף ומשולב יחד עם הרשויות המקומיות ועם התושבים, מהלך שמקיף את כל רבדי המוכנות לשעת חירום. העיר הראשונה שנבחרה היא העיר אשקלון, אלפי מתנדבים ותושבי העיר פעלו השבוע בכדי לקדם את מוכנות העיר לשעת חירום, במהלך של °360.אנו שמחים וגאים על נכונות העיר והתושבים להרים יחד אתנו את הכפפה ולעשות כל שביכולתם - על מנת להיות מוכנים ומוגנים."

ראש העיר, מר תומר גלאם:

"הסברה ומוכנות הוכחו כמצילות חיים בשעת חירום וזו כל המטרה שלנו בשבוע החשוב הזה. אני רוצה להודות לכל הגורמים, הן בפיקוד העורף והן בעירייה, על שיתוף הפעולה המקצועי וההירתמות המדהימה לטובת התגוננות אזרחית טובה יותר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה