פעילות כ״ט בנובמבר במקיף א



ביום שני השבוע הגיעו לבית הספר תלמידים מבתי הספר נאות אשקלון ונווה דקלים, שהשתתפו בפעילות

בית הספר

תלמידי אורט מקיף עירוני א' באשקלון ציינו השבוע את יום 'כט' בנובמבר',  יום שבו מציינים את תוכנית החלוקה לארץ,  ובהמשך הכרזת העצמאות.  בפעילות הרב תחומית, תחת הכותרת , 'האגדה הייתה למציאות והחלום לנס', לקחו חלק תלמידי כיתות ט' בחטיבת הביניים בבית ספר. במסגרת הפעילות למדו התלמידים אודות תוכנית החלוקה והמשמעויות הגלומות בה, במסגרת שיעורי אזרחות, היסטוריה גיאוגרפיה אומנות ועוד.

את התוכנית ריכזה רכזת הפדגוגי של חטיבת הביניים, מירב כהן יחד עם צוותי ההוראה, קודם לכן התקיימו שיעורים בכיתות במסגרת הלימודית של  הכיתות. ביום שני השבוע הגיעו לבית הספר תלמידים מבתי הספר נאות אשקלון ונווה דקלים, שהשתתפו בפעילות.

התלמידים קיימו קבוצות דיון בסדנאות שאותם הנחו תלמידים מכיתות י' , בדיונים למדו אודות תוכנית החלוקה, התכנים שבתוך הכרזת העצמאות, גבולות הארץ ועוד. המורות לאמנות   קיימו שיעורי אומנות שבהם 'החיו' את מפות הארץ והתכנים השונים בהם,  תלמידי תיאטרון העלו הצגות העוסקות בתכנים הללו וכך הלאה.

לדברי התלמידים מדובר בחוויה לימודית יוצאת דופן,  "למדנו בצורה אחרת ומשמעותית יותר על תוכנית החלוקה והכרזת המדינה, למדנו עד כמה לא היה קל, להקים את המדינה ולהמשיך לצמוח למה שאנחנו היום" אמרה אחת התלמידות.  "כשלומדים את הנושאים האלה בצורה הזו, מעריכים מאוד את הנהגת המדינה בדור המייסדים, במיוחד את ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון על הנחישות האומץ  שבהקמת המדינה" אמרו התלמידים.

מנהלת חטיבת הביניים רחלי עמר אמרה כי התרגשה לראות את הפעילות העניפה בבית הספר שהתקיימה במוקדים רבים  בבית הספר. היא אמרה לתלמידים כי , "משמעות ההחלטה הייתה שלא נצטרך שוב לעמוד כעניים בפתח בכדי להכניס ניצולי שואה בשערי המולדת, לא נזדקק להסכמתם של שלטונות זרים ועויינים בכדי להפרות את הארץ וליישב אותה".

לדבריה יום הפעילות הזה הוא יום מיוחד שמהווה אבן דרך חשובה בבניית המדינה , והקשר העמוק לארץ. "יום זה הוא חלק מלמידה בינתחומית במקצועות גיאוגרפיה, היסטוריה, אזרחות ואומנות, העוסקים במושב גבולות אותם חוו התלמידים בלמידה אחרת ושונה, דרך סדנאות , הצגות, דיונים בדילמות והכנת יצירות אומנות וצילום תמונות הקשורות לתקופה".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה