פרויקט התחדשות עירונית במתחם ״גבעתי״



היזמים, אלי אלעזרא מאשקלון ויגאל דימרי מנתיבות, לקחו יחד מיזם משותף בתכנית של פרוייקט התחדשות עירונית באשקלון

צילום: פרטי

כבר שנים עומדת על הפרק האפשרות להתחדשות עירונית כחלק מפיתוח של משרד הפנים לערים השונות בישראל. האחריות בכל רשות היא על הרשות עצמה, האפשרות לבחירת היזמים לניהול הפרויקטים הללו עומדת לזכות דיירי המתחמים כשכמה נושאים תמיד מובילים בבחירת יזם ומבצע- איתנות פיננסית והוכחת ביצוע ברמה גבוהה. במתחם גבעתי שבאשקלון מתנהל מרוץ נגד השעון להחתמת הדיירים באיזור, עבור פרויקט ״התחדשות עירונית" חשוב וייחודי של שתים מהחברות הגדולות והמוכרות ביותר בעולם הנדל״ן אשר הספיקו לצבור כבר מוניטין והון רב "דמרי" ו-"אפרידר" (אשר פעלה ודאגה לפיתוח העיר אי שם בשנות ה80). ערי הדרום אכן מתפתח ובוודאי ערי החוף (אשדוד ואשקלון) כששתי החברות הללו הן שחקניות מרכזיות בתהליך המבורך הזה. מקורן של החברות כמו המנכל"ים יגאל דמרי מחד ואלי אלעזרא מאידך אף הוא בדרום (נתיבות ואשקלון) ועל כן ברור שהאינטרס המקומי עומד לנגד עיניהם ברצון לחדש ולפתח את

מתחם שכונת גבעתי כמו רחובות רבים ברחבי הארץ

המתחם כשלעצמו מהווה מקום וותיק, הבתים כבר מתפוררים, התשתיות רעועות ומעבר לנראות הבתים המיושנים קיימת הערכות רבה בשנים האחרונות לרעידת אדמה שצפויה להכות בארץ. (כך גם לפי צפי הגיאולוגים זה שנים רבות), לכן מוטב למהר ולהכריז על יציאה לדרך ואין כדוגמא כמו שתי חברות הללו לקבל את האחריות ולהתחיל לקרום עור וגידים על מנת לשפר את פני העיר, איכות החיים והפנאי ואולי חשוב מכל, את איכות הדיור עבור הדיירים הותיקים של השכונה.

כפי שאנחנו יודעים מדינת ישראל נערכת לרעידת אדמה ופועלת כבר כמעט שני עשורים כדי לקדם פרויקטי תמ״א 38 לחיזוק מבנים רבים ברחבי הארץ אך המציאות דורשת מאיתנו וגם מהאזרחים לגלות עירנות והערכות יתרה לכל תרחיש שכזה בעתיד הנראה לעין.

במהלך הפרויקט המיוחד בונים בניין חדש ומעבירים אליו את הדיירים ורק אז הורסים את הבניין הישן שבו הם התגוררו ובנוסף בונים בניין חדש במקומו.

פרויקט שכזה הוא פרויקט מאתגר שדורש אמצעים וידע רבים אשר קיימים אצל חברות היזמות הידועות, חשוב לדעת שפרויקט מסוג זה הינו ידידותי מאוד לדיירים אשר עוברים לדירות חדשות שנמצאות גם כן באותו מקום מגורים ונחסך מהם הצורך למעבר מגורים בשכירות לתקופת זמן מסוימת.

(כתבה פרסומית) 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה