פרויקט משותף למניעת תאונות דרכים בקרב בני נוער



עיריית אשקלון והמרכז הרפואי 'ברזילי' מציגים: חשיפת תלמידים לתהליך קבלת נפגעים במיון וההיבטים הנוספים שלו; ראש העיר, תומר גלאם: "כאבא לילדה בת גילכם, הדאגה עצומה. בנהיגה, שימו את מכשירי הטלפון בצד והימנעו מהיסח הדעת"

דוברות העירייה

עיריית אשקלון והמרכז הרפואי 'ברזילי' מציגים:

פרויקט משותף למניעת תאונות דרכים בקרב בני נוער

במסגרת הפרויקט יחשפו התלמידים לתהליך קבלת נפגעים במיון וההיבטים הנוספים שלו; ראש העיר, תומר גלאם: "כאבא לילדה בת גילכם, הדאגה עצומה. בנהיגה, שימו את מכשירי הטלפון בצד והימנעו מהיסח הדעת"

המטה העירוני לבטיחות בדרכים במינהל החינוך בעיריית אשקלון בשיתוף המרכז הרפואי 'ברזילי', מערך הטראומה, והרלב"ד החלו בפרויקט 'זה"ב' למניעת תאונות דרכים בקרב בני הנוער הלומדים בכלל התיכונים בעיר.

במסגרת הפרויקט, הגיעו תלמידי השכבה הבוגרת של בית הספר ל'אומניות', כולל צוות המורים וההנהלה, לבית החולים ועברו יום עיון חוויתי. פתח את היום מנהל בית החולים פרופ' חזי לוי וריגש את התלמידים כשסיפר מחוויותיו כרופא. הוא שיתף אותם בתאונה הקטלנית, בה נפגעו שלוש אחיות ממשפחה אחת, וביקש מהתלמידים לנהוג באחריות בכביש ובכלל.

כמו כן, העובדת הסוציאלית, עליזה לב, שיתפה את התלמידים בתהליך קבלת הנפגעים במיון והטיפול בכל ההיבטים של המעגלים שעוטפים אותם; דבוריס פרס, ממחלקת הטראומה, חשף את התהליך בעת קליטת הפצועים ודרך הטיפול בהם; מטה הבטיחות העירוני קיים סדנה של חברת הגורם האנושי בה התמקדו בנושא היסח הדעת, עייפות, נהיגה תחת השפעת אלכוהול ואחריות אישית. את היום חתם סיפורו המרגש של מתן פרידמן, צעיר שנפגע בתאונת דרכים, אשר סיפר את סיפורו האישי, פציעתו ותהליך השיקום שהוא עובר.

ראש העיר, תומר גלאם שמשמש כיו"ר מטה הבטיחות הגיע ושוחח עם התלמידים, שיתף אותם בחוויותיו כאבא לנערה בת גילם וביקש מהם לנהוג באחריות למען שלומם ובריאותם. "הכביש אינו מגרש משחקים, לצערנו פעמים רבות הגורם האנושי הוא הסיבה לתאונות דרכים ולכן אני מבקש מכם בכל לשון של בקשה, מי מכם האוחז בהגה שינהג בזהירות ויהיה מרוכז אך ורק בנהיגה. אני מקווה שיום העיון הזה והסיפורים שתשמעו כאן ישנו את חשיבתכם בכל הקשור לנהיגה. גם אני אבא לילדה בת גילכם וגם אני דואג. בנהיגה, שימו את מכשירי הטלפון בצד והימנעו מהיסח הדעת כדי שתוכלו לנסוע לשלום ולחזור הביתה בשלום".

לדברי רות אטיאס, מנהלת המטה: "תוכנית זה"ב בברזילי הינה תוכנית ייחודית שמטרתה להכשיר את התלמידים כנהגים צעירים, לחשוף אותם להיכרות עם מערך הטראומה במיון כחלק מההבנה הכוללת של ההשלכות הנגרמות מתאונות הדרכים ולהביא להגברת המודעות להתנהגויות שעלולות לגרום לפציעות ולקיחת אחריות בעת הנהיגה.

 

 

 

במהלך השנה ישתתפו כל תלמידי התיכונים בפעילות. אני מבקשת להודות לפרופ' חזי לוי ולצוות בית החולים על ליווי התוכנית".

אחד התלמידים, זיו יוספי, סיפר: "כנהג צעיר היום הזה נתן לי מענה לשאלות שמלוות אותי בחיי היומיום ומעסיקות אותי בכל הקשור לנהיגה. היום המחיש בצורה הטובה ביותר את החשיבות שיש לי כנהג כלפי הסביבה שלי, האחריות הגדולה אתה אני נכנס מידי יום תחת ההגה. אחריות כלפי המשפחה שלי, חברים שלי, עצמי וכלל הסביבה אשר חייהם מופקדים בריכוז בלבד. היום הזה חידד לי והבהיר לי בצורה טובה את הסיבה לחוסר נהיגה בשכרות, חוסר השליטה אליה אנו נכנסים תחת השפעת אלכוהול וקבלת ההחלטות השגויה שיכולה להוביל לאסון. תמיד ידעתי שרגע אחד יכול לשנות אולם שלם. היום, לאחר ההרצאה של מתן, קיבלתי פרופורציות שונות. בני גילי וגם אני מתעסקים המון ברשתות החברתיות, מספר לייקים, מספר תגובות וכד'. אסכם ואומר שלקחתי המון מהיום הזה. דברי ראש העיר, מנהל בית החולים ועוד המון הרצאות קצרות ומשמעותיות היו מעניינות וחשובות מאוד בעיניי. אני תחת ההגה לא אעשה שטויות".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה