פשיטה על משרדי קצצ״א באשקלון



עדכון בנוגע לחקירת הדליפה בקו קצא"א שמבצעת המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה: צוות החקירה הייעודי ביצע חיפוש במשרדי קצא"א אשקלון; נתפסו מסמכים וחומרי חקירה נוספים שנבדקים על-ידי צוות החקירה

יח״צ

יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה: "בעקבות הדליפה שאירעה בתחילת השבוע הקמנו צוות חקירה ייעודי והתבצעו פעולות חקירה שונות לרבות תפיסת חומרים. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה רואה לנגד עיניה את בריאות התושבים ואת הסביבה, ולכן נמצה את החקירה ונמצא את האחראים למחדל שהתרחש"

ביום א', 29 באוגוסט, קיבל המשרד להגנת הסביבה עדכון מחברת קצא"א על איתור דליפת דלק שהתרחשה באזור משען שבמועצה האזורית חוף אשקלון. אירוע הדליפה התגלה על ידי מוקד בקרת הדליפות של החברה, עם גילויי שינויי הספיקות בקו. ההזרמה הופסקה, ונשלחו לשטח סיירים על מנת לאתר את נקודת הדליפה.

בעקבות דליפת הדלק בצינור קצא"א שהחלה ביום א', פתחה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בחקירה פלילית כנגד חברת קצא"א והוקם צוות ייעודי. צוות החקירה ביצע חיפוש במשרדי קצא"א אשקלון, במסגרת צו חיפוש חתום על ידי בית המשפט, שבמהלכו נתפסו מסמכים רבים וחומרי חקירה נוספים, שנחקרים על-ידי הצוות המקצועי.

בעבודות הנדסיות שהתבצעו לאורך הקו, הוחלף קטע קו הדלק שדלף, באורך של כ-12 מטר. הצינור שדלף נתפס ונלקח על ידי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה.

עד כה, קצא"א פינתה כ-5,000 טונות קרקע מזוהמת מאזור הדליפה, וכן נשאבו מהצינור שדלף כ-100 מטר קוב גולמי. הקרקע המזוהמת פונתה לאתר קצה לטיפול ביולוגי. באזור הדליפה ליד מושב משען מבוצעות עבודות חקירה לתיחום מלא ולשיקום הקרקע.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה