״צעצועים מסוכנים״ מסכנים את חייכם



הבוקר ערך השוטר הקהילתי בעיר אשקלון הרצאה בפני תלמידי כיתה ז׳ בביה"ס לאומנויות בעיר בנושא הסכנות הטמונות ב״צעצועים מסוכנים״, אלו אותם פריטי פירוטכניקה בהם נוהגים להשתמש בני נוער רבים בימים אלו לקראת חג פורים הקרב ובא אשר מסכנים את חייהם

במהלך הרצאתו סקר המש״ק אודות מגוון האמצעים המסוכנים על צורותיהם השונים- נפצים, זיקוקים ואמצעי פירוטכניקה לסוגיהם, והדגיש בעיקר על הסכנות הטמונות בשימוש לא מושכל בפריטים שכאלו. כמו כן, במהלך השיח הפורה בכיתה, השיב השוטר הקהילתי לשאלות התלמידים הסקרנים ועמד איתם על חשיבות נקיטת הזהירות המרבית, איסור שימוש בפריטים שאינם נושאים תו תקן או אישור שניתן על ידי גורם מוסמך להפצתם, ובהמשך הציג בפניהם מקרים שאירעו ברחבי הארץ בשנים האחרונות בהן נפצעו צעירים כתוצאה משימוש בפריטים מסוכנים מעין אלו.

ניכר היה כי התלמידים הפנימו את הסכנות השונות ואת החשיבות הרבה בנקיטת זהירות שתשמור על חייהם ובריאותם של הצעירים. פעילות זאת של השוטר הקהילתי בין כתלי בתי הספר ובקרב האוכלוסייה הצעירה הנה נדבך נוסף במניעת פגיעה בילדים ובני הנוער כתוצאה משימוש ב״צעצועים מסוכנים״ שכאלו לקראת ובמהלך ימי חג פורים הקרב ובא.

במשטרה מדגישים בעת הזאת לכלל הציבור וממליצים לנקוט בזהירות רבה. להלן מספר המלצות שישמרו על ביטחונכם וחייכם-

תחפושות- יש להימנע משימוש בחומרים דליקים וכי רצוי שתחפושות אלו יהיו עשויות מבדים וחומרים חסיני-אש ובעלות תו תקן ישראלי. יש להעדיף שימוש באביזרים נלווים (חרבות, סכינים וכו') העשויים מחומרים רכים שאינם עלולים לגרום פציעה.

תרסיסים לסוגיהם- שימוש בתרסיסי קונפטי, ספגטי ודומיהם חייב להיות במוצרים להם ניתן אישור על ידי מכון התקנים. חשוב מכך, חל איסור לכוון את התרסיס אל הפנים והעיניים או להשתמש בהם בקרבת מקור אש גלויה.

נפצים- חל איסור מוחלט על משחק עם חזיזים, קפצונים, כדורי נפץ, זיקוקי דינור, פריטים המכילים אבקת שריפה למיניהם וכו'. פריטים אלו ובנוסף להם- אקדחים ורובים הדומים לכלי נשק אמיתיים, עלולים לגרום לבהלה מיותרת בקרב הציבור.

משטרת ישראל מאחלת לכם חג פורים שמח ובטוח!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה