קבלו את המצטיין בטקס ״מגן העוטף״, רס״ם ל׳ מאשקלון



"עומדים מאחוריי חבורה מדהימה של אנשים שהם עושים עבודת קודש, אנשים שבזמן שבו הם צריכים להיות בבית הם מפרפרים פה כדי שהשבת וראש השנה יעברו בשקט"

דובר צה״ל

אוגדת עזה מגינה על תושבי מדינת ישראל בכלל ותושבי העוטף בפרט במשך עשורים רבים. התקופה האחרונה הייתה רווית פעילות מבצעית ייחודית ויוזמה, תוך דיוק הקצה המבצעי בסיוע אמצעים ויכולות חדשות. היחידות הרבות שפעלו בגזרה והאנשים המצוינים של האוגדה תרמו לעשייה המבצעית, מנעו הישגים לאויב, שמרו על ביטחונם של תושבי העוטף ואף עיצבו את המציאות במדינת ישראל. 

ביום שני האחרון ה19.09 התקיים באוגדת עזה טקס ״מגן העוטף״, במעמד זה הוקירו את הצטיינות בעלי התפקידים, הגופים והיחידות ליוזמה ומצוינות מבצעית. בין המצטיינים נבחר רס״ם ל׳, מפקד מרכז תת״ק באוגדת עזה.

ל׳ בן 37, נשוי לכרמית, ולהם 3 ילדים, אושרי, אליהב, ואופיר. הם מתגוררים באשקלון כבר 7 שנים, לשם עברו בעקבות השירות באוגדה. במשך 10 שנים שירת בצמ״ה בהנדסה קרבית - כמפעיל, כמפקד, וכמנהל עבודה, עד 2014. 

ל׳ משתף על המעבר לתפקידו הנוכחי: ״בחרתי בתפקיד הזה, כנראה שאם לא היו מציעים לי אותו הייתי משתחרר, חיפשתי משהו מאתגר ושונה. אני מרגיש את האחריות. התפקיד מאוד מאתגר מבחינת המתח, האתגר הטכנולוגי, ומציאת פתרונות מיוחדים. אני לומד וחווה גיוון גדול בתחושות ובעשייה. זה מאוד מספק, בטח כשאתה גר באזור הזה. אני באוגדה הזאת כבר כמעט 20 שנים, אתה מרגיש שאתה שומר ומגן על האנשים פה, ממש באופן פרקטי, עושה הגנה, פשוטו כמשמעו. בסוף היום העבודה לפעמים נורא קשה אבל קל להכיל את זה כי אני מבין את המשמעות. כל אחד יכול להסתכל על התפקיד שלו ככה אם הוא בוחר בזה, בחרתי ואני רוצה את הסיטואציה והבאתי לפה את המשפחה״.

ל' משתף על קבלת ההצטיינות: ״מודה מאוד למפקדים שלי שבחרו בי לזה. אני מרגיש שזה כיף גדול, הכרת תודה מהמערכת שמעריכה את מה שאני עושה ומודה על זה. כל אדם רוצה את זה באיזשהו מקום. אני חושב שזה באופן כללי על זה שאני ואנשיי כל יום מנסים מחדש לפתור סוגיות מורכבות, ושוברים את הראש, אם זה לא אנחנו אין מי שיטפל באיום הזה. כשאתה מתבגר אתה לומד שתוצאות של תהליך הן הרבה יותר משמעותיות מאירוע נקודתי, על זה הכרת התודה. אני לא מפחד היום לתת פתרונות ולעזור לאנשים גם כשזה לא קשור לתת"ק. מבין שהכל אפשרי. מבחינה מבצעית - נמשיך לעשות הגנה יום יום, לילה לילה, בצורה הכי טובה שאפשר כדי לתת שקט לתושבים.

הדבר שאני תמיד מקפיד עליי וחשוב לי להעביר אותו כשאני מדבר עם מפקדים -

בסוף אני זה שבקצה לוקח את התעודה בפודיום, אבל עומדים מאחוריי חבורה מדהימה של אנשים שהם עושים עבודת קודש, אנשים שבזמן שבו הם צריכים להיות בבית הם מפרפרים פה כדי שהשבת וראש השנה יעברו בשקט. נגדות וחיילות שמשפיעות מעל ומעבר ועושות את העבודה הכי טובה שיש. ולמפקדים שלי שנותנים את האמון, הסביבה התומכת והמשפחה שתומכים. לכולם יש בזה חלק, מאפשרים לי ולאנשיי לעשות את העבודה. 

הפרס הוא של כולם״.

גאים בך ל׳! ישר כח ובהצלחה בהמשך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה