"קצא"א תומכת בקידום אנרגיות מתחדשות״



יו"ר קצא"א, ארז כלפון: "במשמרת שלי לא יהיה משבר אנרגיה במדינת ישראל – לא נהיה אירופה"

ארז חלפון

יו"ר קצא"א, ארז כלפון, השתתף אתמול (ג') בוועידת האנרגיה ועסקים הבינלאומית 2022, בפאנל "משק הדלק בעידן הרכב החשמלי" והתייחס לחשיבות של שמירה על ביטחונה ועצמאותה האנרגטית של מדינת ישראל.*

ארז כלפון: "קצא"א תומכת בקידום אנרגיות מתחדשות, אך יחד עם זאת, לדעת כלל המומחים והמחקרים בנושא, נפט הוא "דלק המעבר" שילווה אותנו בשניים-שלושה העשורים הקרובים – המטוסים, הרכבים והתעשייה ימשיכו לפעול באמצעות דלק. התעשיה היא הפתרון ולא הבעיה. בתהליך המעבר לאנרגיות מתחדשות אנחנו חייבים לשמור על הביטחון האנרגטי, אמינות ורציפות האספקה לאזרחי מדינת ישראל – ולכן אין תחליף לפעילותה של קצא"א. אלמלא קצא"א - נמצא עצמנו במשבר אנרגיה חמור, בדומה למתרחש באירופה."

במהלך הפאנל התייחס כלפון לעסקת מד-רד, וציין: "ההסכם שנחתם הוא כמו מאות הסכמים אחרים שקצא"א חתמה. זוהי ליבת פעילותה של קצא"א, שאנחנו מבצעים כבר למעלה מ-50 שנה. להסכם יתרונות גיאופוליטיים וכלכליים אדירים ובעיקר– מימושו מבטיח את ביטחונה ועצמאותה האנרגטית של מדינת ישראל: משק האנרגיה הישראלי מקבל מלאי חירום אסטרטגי נוסף שזמין בעת חירום. לקראת יישום ההסכם ביצענו היערכויות רבות, במסגרתן רכשנו ציוד חדיש ומתקדם לטיפול בזיהום ים, כולל חוסם ימי 360 מעלות אשר אנחנו פורסים מסביב לכל אנייה הנקשרת במזח באילת. אנחנו רואים חשיבות עליונה בשמירה על ערכי הטבע הים והסביבה ומשקיעים בכך משאבים חסרי תקדים."
"יש לי ניסיון רב במגזר הציבורי ומימיי לא נתקלתי בשרה שמתערבת באופן כל כך בוטה בהחלטות מקצועיות של הפקידות במשרדה. המדיניות של "אפס תוספת סיכון", לא רק מהווה סכנה ממשית לביטחון האנרגטי, אלא שהיא גם חסרת תקדים במונחים עולמיים. בדיון האחרון בבית המשפט הוצגו עמדותיהם של משרדי האוצר והאנרגיה שמגבות ותומכות בעמדת קצא"א. נושא עם השלכות כה דרמטיות על משק האנרגיה ראוי שיתנהל במסגרת החלטת ממשלה – אני קורא לראש הממשלה המיועד ח"כ בנימין נתניהו ולשרים הרלוונטיים לקיים דיון מעמיק ומקצועי בממשלה."

באשר לעתידה של קצא"א, ציין כלפון: "הנכס המרכזי שלנו הוא היותה של קצא"א "גשר יבשתי" שנמצא בנקודה גיאוגרפית אסטרטגית שמחברת בין מדינות ויבשות, מה שמאפשר לנו להיות שחקן מוביל גם בעתיד. קצא"א נערכת ליום שאחרי, ומפתחת את יכולותיה בנושאי חדשנות, אנרגיות מתחדשות, אגירה, תקשורת ועוד."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה