קריית הנוער והצעירים החדשה



המקום החדש יהווה זירת מפגש לכל תחומי העניין המרכזיים הנוגעים בחייהם של הנוער והצעירים באשקלון; יוסי דהן, מייסד ויו"ר חברת אלדן, שעל שמו תיקרא הקריה: "העיר אשקלון יקרה ללבי מאוד"

הדמיה: גיורא שפיר

ביום שני הקרוב, תובא לידיעת מועצת העיר אשקלון, תרומתו של מייסד ויו״ר חברת אלדן, יוסי דהן, בסך 15 מיליון שקלים לצורך הקמת קרית הנוער והצעירים החדשה באשקלון.

הקריה החדשה, הממוקמת במיקום מרכזי בעיר, במקביל לשדרות אלי כהן ובסמוך לבית הספר 'מדעים', תהווה זירת מפגש מרכזית, תוססת, חברתית וחינוכית, סביב תחומי עניין הנוגעים בחייהם של בנות ובנות הנוער וצעירי העיר. הקריה תפעל לפיתוח ומימוש פוטנציאל של אוכלוסיות אלה במטרה להעניק להם מגוון רחב של הזדמנויות בכל תחומי החיים.

בהתאם לזאת, צעירי העיר יוכלו ליהנות בקריה החדשה משירותי ייעוץ לימודים בחינם, מידע על קורסים וסדנאות לבחירת כיוון מקצועי, סדנאות לפיתוח קריירה לצעירים ולבעלי ניסיון, ליווי יזמים חברתיים, ייעוץ מלגות, אירועי תרבות, סיוע לצעירים בסיכון ועוד.

בנות ובני הנוער בעיר ייהנו בקריה החדשה מבית חם לכל טווח הגילים, מקום למפגשים קבוצתיים כמו מועצת הנוער העירונית וארגונים נוספים, מקום לאירועים עירוניים, העברת סדנאות וקורסים לנוער ועוד. כמו כן, ישמש המקום כמרכז ללימוד וחיזוק מקצועות הליבה שישמש את כלל המגזרים בעיר.

המבנה, המשתרע על שטח של כ-1,500 מ"ר בשלושה דונם, יכלול, בין היתר, כיתות לימוד, משרדים, חדרי ייעוץ, אודיטוריום עם 500 מקומות ישיבה, חצר פנימית ומנזה.

הפרויקט החשוב, הנאמד בסך של 22 מיליון שקלים, מתאפשר הודות לשיתוף פעולה משמעותי בין עיריית אשקלון, קרן אשקלון ויוסי דהן, מייסד ויו"ר חברת אלדן תחבורה בע"מ ותושב אשקלון לשעבר.

"אני אמנם יצאתי מאשקלון לאחר 40 שנה, אבל אשקלון לא יצאה ולא תצא ממני", מסביר דהן את הבחירה לקחת חלק בפרויקט הקריה החדשה, ומוסיף: "כשאתה טומן זרע באדמה, אתה ממשיך לדאוג לו לו עד שהוא מתפתח לעץ ונותן פרי. הדבר משול למה שאני קיבלתי מהעיר הזאת, במשך כל שנות נעוריי ודרך ההתפתחות העסקית שלי. את כל מה שהעניקה לי העיר, אני מעניק לה בחזרה באמצעות פרויקטים ומיזמים כאלו, המהווים תרומה ישירה לחברה ולקהילה.

"העיר אשקלון יקרה ללבי מאוד, התושבים שלה, בריאותם והחינוך שלהם, וברגע שפנו אליי מהנהלת העירייה להשתתף בפרויקט, לקחתי את ההזדמנות. זה פרויקט שיכול להחזיר לקהילה".

עיריית אשקלון מודה ליוסי דהן על תרומתו לעיר אשקלון בכלל ולקידום הפרויקט בפרט שישנה לבלי היכר את עולם הנוער והצעירים בעיר ויזניק אותו קדימה, לרווחת ולשירותו של דור העתיד בעיר.

הדמיה: גיורא שפיר אדריכלים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה