ראש ארגון הפשע מהדרום נעצר עם אנשיו



הותר לפרסום: בני שלמה ו-35 מאנשיו, בהם בעלי צ'יינג' מנתיבות, נעצרו בחשד לעבירות הלבנת הון במסגרת ארגון פשיעה. המשטרה חדרה לעורק הכלכלי של הארגון וחשפה מערך הפצת חשבוניות פיקטיביות במאות מיליונים
(מתוך אתר פוסטה)
צילום: דוברות המשטרה

כשבוע לאחר מעצרו של ראש ארגון הפשע בני שלמה בחשד למעורבות בניסיון חיסול באשקלון – הותר לפרסום (שישי 17.1) כי שלמה נעצר במקביל יחד עם 36 חשודים נוספים, בחשד לביצוע עבירות כלכליות והלבנת הון בחצי מיליארד שקל, לפי חוק המאבק בארגוני פשיעה.
במסגרת פרשת "קו האופק", פשטו ביום ראשון (12 בינואר) מאות שוטרי ימ"ר לכיש, לוחמי יס"מ ומג"ב יחד עם יחידות כלבנים ואנשי רשות המסים, על בתיהם של תושבי המרכז, הדרום וכ-11 תושבי שטחים, בחשד לביצוע עבירות במסגרת ארגון הפשיעה. לפי החשד, שלמה הקים מערך להפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף מאות מיליוני שקלים, להלבנת פעילותו הכלכלית ומימון פעילותו. בראש מערך החשבוניות הפיקטיביות עמד תושב שטחים, זוהיר רושאדה.

במסגרת פעולות החקירה נסגר בצו בית משפט צ'יינג' בנתיבות שלפי החשד שימש "בנק" של הארגון וציר לנכיון צ'קים ולפעילותו הכלכלית, תוך "שאיבת" עשרות מיליונים המחויבים במס. בעלי הצ'יינג' שגית ואבי אוסאדון נעצרו. בפשיטת המשטרה והצח"מ המשותף ליחידת יהלום וחוקרי מכס ומע"מ, נתפסו בבתי עשרות החשודים כחברי הארגון כספות, צ'קים, כסף מזומן, תכשיטים, רכבי יוקרה ונכסים – רכוש המיועד לחילוט בעשרות מיליוני שקלים.

בית משפט השלום באשקלון האריך השבוע את מעצרם של 26 חשודים, בהם אשתו של בני שלמה וגיסתו – אלמנתו של שלום שלמה שחוסל בשנת 2015. עוד בין העצורים: גילי שאלתיאלששוחרר לאחרונה ממאסר בתיק של החזקת רכיבים למטעני חבלה. שאלתיאל נחשב למקורבם של האחים שלמה ובעבר הוא ניצל פעמיים מירי שכוון לעבר רכבם. בשנת 2013 הוא נפצע בפעם הראשונה בניסיון החיסול של בני שלמה, ובשנת 2015 נפצע שנית, בירי לעבר שלום שלמה שנרצח. כמו כן, באפריל 2018 נעצר שאלתיאל בתיק סוכן סמוי של ימ"ר נגב בחשד שהיה מעורב במספר אירועים אלימים הקשורים לסכסוך כנופיות בדרום.

במסגרת פרשת הלבנת ההון נעצר גם יוסף אשקר, בעל עסק ביפו שהנפיק תלושי שכר לבני שלמה ולאשתו, ונחקרו מספר קבלנים, חלקם מוכרים מהדרום. לפי החשד, עבירות המס והלבנת ההון במסגרת ארגון הפשיעה לכאורה, בוצעו בין השנים 2017-2019. במשטרה חושדים כי לפחות לחלק מהמעורבים נודע על החקירה הסמויה לפני מספר שבועות, וחלקם פעלו לשבש אותה.

בני שלמה נעצר תחילה כזכור, כפי שפורסם לראשונה בפוסטה, במוצאי שבת האחרון, בחשד למעורבות בניסיון החיסול באשקלון, שרכבו התפוצץ יומיים לפני כן (9 בינואר) באשקלון. שלמה נעצר בנמל התעופה בן גוריון כשניסה לצאת מהארץ, וברשותו שני דרכונים, ישראלי ומרוקאי ותעודת תושב במרוקו. סנגוריו טענו כי יציאתו לחו"ל אינה קשורה לנסיון החיסול, ובחודשים האחרונים הוא טס לחו"ל שבע פעמים וחזר ארצה. ביום ראשון האחרון הוא הובא לבית משפט בחשד לנסיון רצח ולאחר ערר משטרתי למחוזי הוארך מעצרו. למחרת, יום שני השבוע, כבר נעצר בחשד לפרשה הכלכלית במקביל לעשרות חברי ארגונו. לדברי המשטרה, נסיון ההתנקשות בשבוע שעבר אינו קשור לפרשה החדשה. צו המעצר נגד שלמה הוצא על ידי בית משפט שבוע לפני כן, ב-7 בינואר, עוד לפני נסיון החיסול.

חוקרי ימ"ר לכיש הצהירו כי נכון לעכשיו בכוונתם לבצע למעלה מ-560 פעולות חקירה. בדיון בעניינו של שלמה נאמר כי "מדובר באדם שעומד בראש ארגון פשיעה עם מנהלים, חיילים ושיטה, עם מנגנון מובנה ומוסדר עם הסתרה מכוונת". מעצרו של שלמה הוארך בשבועיים עד ה-27 בינואר.

מהמשטרה נמסר כי "במסגרת חדירה לעורק הכספי של ארגון פשיעה, נאספו ראיות נגד יעדים בכירים שעל פי החשד הקימו רשת פיננסית למימון פעילותם הפלילית". חלק מפרטי החקירה עדיין חסויים תחת צו איסור פרסום.

החשודים מיוצגים בין היתר על ידי עורכי הדין נס בן נתן, נעמה אלחדד, יצחק איצקוביץ', מיכה גבאי, רומח שביט, ירון ברזילי ושרון וקנין. עורכי הדין בן נתן ואלחדד, המייצגים את בני שלמה ומספר מעורבים נוספים, מסרו: "החשודים לא עברו עבירה כלשהי ואין להם קשר למיוחס להם, לא הוצגה לאף אחד מהם ולו ראיה אחת שקושרת אותם ואין לנו ספק שהפרשיה תסתיים בקול ענות חלושה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה