ראש המוסד החדש יליד אשקלון



דוד ברנע שמונה אמש כמחליפו של יוסי כהן, היה סגן ראש המוסד ועכשיו יעמוד בראש הארגון החשאי

דוד ברנע- דוברות המוסד

דוד ברנע, נולד באשקלון והוא בן גילו של מפכ״ל המשטרה קובי שבתאי שגם הוא יליד העיר. בטקס שהתקיים אתמול ראש הממשלה,  בנימין נתניהו, העניק לראש המוסד היוצא יוסי כהן את פרס ראש הממשלה למבצעי מוסד, והודיע במהלך הטקס על מינויו של דוד (דדי) ברנע לראש המוסד הבא.. (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ).

מתוך ויקיפדיה על דוד ברנע שיעמוד בראש ״המוסד״

ברנע נולד באשקלון וגדל בראשון לציון. אביו יוסף ברונר (ברנע), ברח עם משפחתו מגרמניה הנאצית עם עליית היטלר לשלטון ועלה לארץ ישראל בגיל שלוש, והוא בוגר ישיבת הפועל המזרחי בבני ברק. בגיל 16 התגייס אביו לפלמ"ח ונלחם עם הגדוד השלישי של הארגון בקרבות נבי יושע וכיבוש צמח וצפת, לאחר מכן שירת כקצין בדרגת סגן אלוף בחיל האוויר וכמנהל בחברת תדיראן. אמו, נעמי, נולדה על אוניית גירוש המעפילים "פאטריה" והייתה אשת חינוך, מורה ומנהלת בית ספר[1].

ברנע למד בפנימייה הצבאית לפיקוד בתל אביב[2], וב-1983 התגייס לצה"ל ושירת כלוחם בסיירת מטכ"ל[3]. לאחר שירותו הצבאי יצא ללימודים בארצות הברית, סיים תואר ראשון במכון הטכנולוגי של ניו יורק (אנ') ותואר שניבמנהל עסקים במגמת מימון באוניברסיטת פייס.

הוא דובר עברית, אנגלית, ערבית ושפות נוספות. לאחר לימודיו כיהן כמנהל עסקי בבנק השקעות בישראל. וכאנליסט ומנהל עסקי בכיר בחברת כלל מנפיקים[1][4].

ב-1996 הצטרף ל"מוסד", עבר קורס קציני איסוף ושירת באגף "צומת"[5]. שירת תחת פיקודו של יוסי כהן וזכה עימו בפרס ביטחון ישראל על מבצע ייחודי. פיקד על יחידות מבצעיות בישראל ומחוצה לה, כולל ראש שלוחת "צומת" באירופה. שימש סגן ראש אגף "צומת" בתקופת כהונתו של יוסי כהן כראש האגף ולאחר מכן שימש במשך שנתיים וחצי סגן ראש אגף "קשת". ב-2013 מונה לראש אגף "צומת"[6], שם הוענקו לאגף בראשותו ארבעה פרסי ביטחון ישראל[7]. ב-2019 מונה לסגן ראש "המוסד"[8].

בדצמבר 2020 החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את ברנע לראש המוסד, בהמלצתו של ראש המוסד יוסי כהן. באותה נקודת זמן קבע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלא ניתן למנות ראש מוסד במינוי קבע, לאור הכללים החלים על פעילות הממשלה בתקופת הבחירות[9]. אולם משהובן שככל הנראה לא תוקם ממשלה חדשה עד למועד סיום כהונתו של ראש ההמוסד המכהן, נבחן הנושא מחדש ובמאי 2021 נסוג מנדלבליט מעמדתו ואישר את מינויו[10]. ברנע צפוי להיכנס לתפקידו ב-1 ביוני 2021, מיד עם תום כהונתו של ראש המוסד היוצא.

ההחלטה על פרסום שמו התעכבה כחצי שנה, ולהסרת הצנזורה קדמה עתירה לבג"ץ שבה נטען כי לאיסור על פרסום שמו של ברנע אין צידוק ביטחוני והוא מפר נוהג שנקבע מאז 1996, לפיו שמו של ראש המוסד מתפרסם עם מינויו[11].

ברנע נשוי ואב לארבעה. מתגורר ביישוב בשרון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה