ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר באשקלון



במהלך ביקורו נכנס ראש הממשלה לביתה של ז׳קלין, אם חד הורית שמטפלת בילד עם צרכים מיוחדים וללא מיגון

דוברות העירייה

בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הסיעה בכנסת:

״אני בא עכשיו מאשקלון. הייתי במרינה ופגשתי אנשים מאושרים, מחייכים ושמחים, שיושבים בבתי הקפה ותומכים במאבק הנחוש של הממשלה בטרור.

קודם לכן הייתי בבית של ז׳קלין. אם חד הורית, יש לה בן עם צרכים מיוחדים. כשהיא צריכה להגיע לממ״ד היא לא מספיקה להגיע כי אין לה ממ״ד. אנחנו חייבים לדאוג למיגון ואנחנו נעשה שינוי משוואה במיגון. הממשלה לקחה את זה על עצמה באמצעות אספקת ממ״דים ופינוי בינוי.

משהו השתנה. באנו לשנות את משוואת ההרתעה ולא בפעם הראשונה. השינוי המשמעותי ביותר במאזן ההרתעה התבצע לפני שנתיים במבצע ״שומר חומות״. מאז ״שומר חומות״ חמאס לא ירה אף רקטה לשטחנו. הם מורתעים.

מבצע ״שומר חומות״ שהנחית על החמאס את המכה הקשה בתולדותיו גרם לשינוי במשוואת ההרתעה וזה עובד כבר שנתיים.

הכוונה שלנו במבצע ״מגן וחץ״ הייתה לשנות את מאזן ההרתעה מול הג׳יהאד האיסלאמי. השוני בא לא רק בגלל החיסולים הממוקדים שאנחנו עושים כבר 16 שנה כשאני ראש ממשלה, אלא שעשינו זאת ברגיעה ובסיטונאות.

הורדנו חצי מהנהגת הג׳יהאד האיסלאמי במכת פתע ואת החצי השני במהלך המבצע.

המסר הועבר לא רק בעזה, אלא ב-270 מעלות. כל מי שבא לפגוע בנו, כל מי שמתכנן לפגוע בנו, יבין עכשיו טוב יותר את משמעות המילים ״דמכם בראשכם״. אנחנו משנים את מאזן ההרתעה.

אני אומר את זה גם לקראת יום ירושלים. מצעד הדגלים שיתקיים במסלולו, כסדרו וכהלכתו, אנחנו פועלים למען ביטחון ישראל ונמשיך לעשות זאת יחד ובהצלחה יתירה״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה