רבי מאיר אליעזר עטיה הובא אמש למנוחות



הרב (71) שלימד באשקלון במשך 20 שנה, נחשב כאחד מגדולי הפייטנים העולם וחינך דורות של פייטנים במתנ״ס וולדנברג בעיר. יהיה זכרו ברוך

אשקלונט

( מתוך כיכר השבת)

בצאת השבת התקבלה הבשורה על פטירתו של רבי מאיר אליעזר עטיה. היה מגדולי פייטני יהדות מרוקו, חיבר ספרים על מנהגי המרוקאים, והיה ממחדשי "שירת הבקשות״. 

במהלך השבת נפטר הפייטן המרוקאי רבי מאיר אליעזר עטיה ז"ל, מחבר הספר "שולחן אבותינו" למנהגי מרוקו, פייטן דגול ונערץ, וממחדשי שירת הבקשות בארץ ישראל.

רבי מאיר, חיבר את הספר "שולחן אבותינו", שהוא הבסיס לכל מנהגי המרוקאים, כאשר הוא מבסס כל מנהג מרוקאי על מקור הלכתי שהוא מצא.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, הספיד אותו: "עם צאת השבת קיבלתי את הבשורה הקשה על פטירתו של נעים זמירות ישראל רבי מאיר אליעזר עטיה ז״ל, אשר לצד גדלותו בתורה היה מורה דרך בתחום השירה והפיוט לחזנים ופייטנים בכל רחבי הארץ, מחיה מורשת יהדות מרוקו המעטירה ושירת הבקשות שבהררי קודש יסודה".

"יהדות מרוקו תחסר את אחד מאבני היסוד שלה בדורות האחרונים שהלך לעולמו השבת, שבת זכור בסיום עונת הבקשות, חבל על דאבדין. יהי זכרו ברוך".

ההלוויה התקיימה אמש (מוצאי שבת) בהר הזיתים בירושלים. 

מתוך גבריה של העיתונאית, סיון רהב מאיר:

מאירופה ומרוקו – לישראל / החלק היומי / סיון רהב-מאיר:

שתי דמויות יוצאות דופן הובאו למנוחות הלילה: הרב מאיר אלעזר עטיה והרב משה שפירא.
הרב שפירא, בן 84, היה מהחלוצים שהביאו את החסידות לתוך עולמה של הציונות הדתית. לפני עשרות שנים החל ללמד את הדור הצברי הצעיר את אוצרות הרוח והנשמה של יהדות אירופה. המסר היה שבדרכנו לבנות את ארץ ישראל, אסור להשאיר מאחור את ה"שפת אמת" של חסידות גור ואת ספר התניא של חב"ד. יחד עם רעייתו רבקה הקים את מדרשת "שובה" וחינך אלפי תלמידות ותלמידים להסתכל על הרובד הפנימי והנסתר של המציאות. ללמוד אחרת, להתפלל אחרת, לחשוב אחרת.
הרב אלעזר מאיר עטיה, בן 71, היה מחיה שירת הבקשות של יהודי צפון אפריקה, מורה דרך לדורות של פייטנים וחזנים ברחבי הארץ והעולם. הוא הוציא עשרות דיסקים וספרים בתחום, ואף זכה בפרס הוקרה מטעם מלך מרוקו על מפעל חייו. גם הוא חש שאי אפשר להקים פה חברה ישראלית-צברית חדשה לגמרי, ולזנוח מאחור במרוקו עולמות שלמים של זהות ומורשת.
בדור קיבוץ הגלויות שלנו, איש החסידות האירופית ואיש הפיוט המרוקאי – נקברו אתמול באותה שעה, בישראל.
לזכרם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה