שוחרר הנהג שהרג 6 בני אדם - בהם אחיו התאום



ב-2007 נהג ירון ברכה בגילופין ותחת השפעת סמים והרג שישה בני אדם כשחצה צומת ברמזור אדום במהירות של 171 קמ"ש סמוך לצומת גינתון. הוא נידון ל-16 שנות מאסר. בשבוע שעבר הוחלט לקצר שלוש שנים מעונשו. בתו של אחד ההרוגים: "רוצח מסתובב חופשי"
מאת: מתן צורי ynet

חנית ואביה דוד שנהרג התאונה

ירון ברכה, שהרג שישה בני אדם בתאונה ב-2007, שוחרר היום (ג') מהכלא שלוש שנים לפני מועד שחרורו המתוכנן. לפני שבוע החליטה ועדת השחרורים של כלא מעשיהו לשחררו, בין היתר משום ש"עבר תהליך שיקומי משמעותי" בין כתלי הכלא. הוא שוחרר בכפוף לתנאים מגבילים, בהם התייצבות בתחנת משטרה אחת לשבועיים וכן עבודה במקום שנקבע עבורו.

ברכה גרם לתאונה קטלנית ליד צומת גינתון בעת שנהג בגילופין ותחת השפעת סמים. לפי פסק הדין שניתן בשעתו, הוא נכנס לצומת במהירות של 171 קמ"ש, חלף על פני רמזור אדום ופגע ברכב שהיה בצומת. בתאונה נהרג אחיו התאום שישב לידו וחמישה עובדי אגד שנסעו ברכב השני.

ב-2008 נידון ברכה ל-16 שנות מאסר בפועל, ארבע שנים על תנאי ורישיונו נשלל לצמיתות. הוא היה אמור להשתחרר ב-2023, אך ועדת השחרורים קיצרה שלוש שנים מתקופת המאסר.

בהחלטה מפורטת בת עשרות עמודים של ארבעת חברי ועדת השחרורים של שב"ס נכתב כי במהלך שהותו בכלא עבר ברכה כמה תהליכי שיקום, "חלקם בחברת אסירים אחרים וחלקם יחידניים". כמו כן, הוזכרה העובדה כי "התנהל למופת" במהלך שהותו בכלא, וכי בזמן שעבר נישא ונולדו לו ארבעה ילדים.
"רק מי שאיבד מישהו ככה יכול להבין, וגם אז, אני לא בטוחה שהוא יוכל להבין אותי. אבא שלי שהיה אדם למופת. אבא ובעל וסבא וחבר שאין כדוגמתו. יעיד על כך כל מי שהכיר אותו", הוסיפה יונה. "לא מבינה למה על 'התנהגות טובה' משחררים מוקדם? מה הקשר? התנהגות טובה צריכה להיות תמיד ולא בכלא אחרי מעשה"

יונה הוסיפה כי "תאונה זה לא מה שהיה שם. זה היה רצח. הוא עלה שיכור, סימס, נהג ב-171 קמ"ש, עבר באדום. כעת רוצח מסתובב חופשי. נכחתי בכל הדיונים בבתי המשפט ושם הוא הסתכל לי בעיניים בלי טיפת בושה. אחרי דיונים יצאנו בליווי מאבטחי בית המשפט כי המשפחה שלו צרחה עלינו בלי בושה. הוא חוזר למשפחה שלו, לאמא שנתנה לו את כלי הרצח אחרי ששתה באירוע משפחתי יחד איתה".
עורכת דינו של ברכה, רותם טובול, אמרה הערב כי ברכה עבר "שיקום ראוי". לדבריה, "מדובר בהחלטה ראויה. ירון הינו אסיר למופת שעבר תהליך ממושך. אני מלווה את האסיר שנים רבות, שמחה ומברכת על ההחלטה שלא לערער על ההחלטה".

באדיבות אתר ynet

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה