שימוע לקצא״א בעקבות דליפת הדלק



סיור שנערך היום במתקן קצא״א, קו צינור הנפט אילת אשקלון, על ידי ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם ומנכ״ל משרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי הביא להחלטה שצפויה להסתיים בקנס כספי גבוה והדחת בכירים בקצא״א

מתוך הסיור היום | צילום: דוברות עיריית אשקלון

ראש העיר, תומר גלאם, בסיור בקצא״א היום (שישי) בעקבות האירוע הסביבתי החמור שגרם למטרדי ריח קיצוניים בעיר אשקלון. לסיור הצטרף גם מנכ״ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי, מנהל מחוז דרום במשרד, ברוך ובר ומנכ״לית איגוד ערים לאיכות סביבה, מיטל אמיתי.

ראש העיר ביקש מהגורמים המקצועיים בעירייה לבחון הגשת תובענה ייצוגית בשם תושבי אשקלון נגד קצא״א בשל הפגיעה באיכות חיי התושבים וכן לזמן לשימוע את החברה. במקביל ביקש ראש העיר מהמשרד להגנת הסביבה להפעיל את כל הסמכויות שיש בידו בנושא זה לפתוח בחקירה נגד החברה בגין האירוע החמור.

המשרד להגנת הסביבה:

בעקבות המשך מפגעי הריח החריגים מקצא"א אשקלון: המשרד להגנת הסביבה יוציא היום צו לחברה להפסקת המפגע, ולהשבתה מפעילות שוטפת של המכל שהתגלתה בו תקלה; מנהלי קצא"א יזומנו לשימוע במשרד.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "בהתאם לתוצאות התחקיר, המשרד ישקול נקיטה באמצעים נוספים העומדים לרשותו"

מקצא״א נמסר:
״במסגרת פעילות שוטפת ובעקבות מזג האוויר הסוער, נפלטו הבוקר (אתמול חמישי) ריחות לפרק זמן קצר מאחד המיכלים של החברה. האירוע הסתיים וטופל על ידי החברה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור. קצא״א מחויבת לערכים של הגנת הסביבה ולתושבי האזור בתחום בו היא פועלת.״

צילום: דוברות עיריית אשקלון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה