שרת התחבורה בהערכת מצב בנמל אשדוד



: "מתחילת המבצע שבו ארצה למעלה ממאה ושישים אלף ישראלים; התחבורה הציבורית פועלת בשבת בהתאם לצרכי מערכת הבטחון; מטרת העל שהצבתי: רצף תפקודי – באויר בים וביבשה"

דוברות משרד התחבורה

כלל חברות התעופה הישראליות הונחו לבצע כל טיסה אפשרית, כולל בשבת, בהתאם לצרכי מערכת הביטחון @ רכבת ישראל ערוכה להסעת המונים במקרי חירום @ קווי הסעת התלמידים יחזרו לפעול החל ממחר @ ניידות שירות של משרד התחבורה יפעלו במרכזי הערים @ מיגוניות יוצבו בקרבת התחנות להסעת המונים*

בחדר המצב של נמל אשדוד, התקיימה היום (א') הערכת מצב בראשות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב, ובהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, ההנהלה הבכירה של המשרד יו"רים ומנכ״לי החברות ויחידות הסמך של משרד התחבורה.

השרה עדכנה על הקמת הקבינט האזרחי-כלכלי שעברה הבוקר בהחלטת ממשלה ושמשרד התחבורה חלק ממנו, ולשם יובאו הסוגיות שדורשות מענה בין-משרדי.

במהלך הערכת המצב הציגו כל אחד מנציגי היחידות והחברות, את הפעילות אותה הם מקיימים לאור האתגרים בצל המלחמה, והעלו בפני השרה והצוות הבכיר סוגיות הנוגעות להפעלת השירותים הניתנים על ידי המשרד.

מנהל אגף משאבי אנוש עדכן בהערכת מצב כי המשרד מסייע בטיפול ותמיכה נפשית לכלל עובדי המשרד שזקוקים לכך. שרת התחבורה ביקשה כי במקרה הצורך יפנו אליה מקרים באופן אישי. כמו כן הורתה לרכז את נושא ניוד העובדים בין החברות על פי הצורך.

השרה ציינה כי כחלק ממחויבות המשרד להענקת שירות לאזרח היא הנחתה לתגבר את מערך ניידות השירות של משרד התחבורה במרכזי הערים שיספקו מענה מהיר ויעיל לאזרחים בכל התחומים שתחת אחריות המשרד. שרת התחבורה ביקשה מכל מנהלי החברות לרדת לשטח ולספק מענה לאתגרים שמזמן מצב המלחמה.


בסיכום דבריה, השרה רגב התייחסה לנושא התעופה בזמן המלחמה ואמרה כי עם פרוץ האירועים, הונחו כלל חברות התעופה הישראליות לבצע כל טיסה אפשרית, ללא שום מגבלה וזאת במטרה להשיב את הישראלים שקיבלו צו 8 לישראל.

במהלך הדיון הציגו רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית את הנתונים העדכניים של כניסה ויציאה מישראל. על פי הדיווח בין התאריכים 7-14/10/2023:
• נחתו בישראל 1,117 טיסות.
• בטיסות האלו שבו ארצה 165,574 ישראלים, בהם חיילים ומקבלי צו 8.
• 65 מטוסים פרטיים נחתו בישראל - לעתים עם חיילים ולעתים עם ציוד בלבד.
• נכון להיום, כ-15 חברות תעופה (כולל הישראליות) מבצעות טיסות לישראל.
• בשבת האחרונה נחתו בישראל כ-4,000 אזרחים בהם מקבלי צו 8.
• במהלך השבת האחרונה נחתו בישראל 10 טון במטוסי נוסעים ו-275 טון במטוסי מטען אלו כמובן כוללים ציוד צבאי ותרומות.

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן: "אנחנו בקשר רציף עם כל החברים כאן שנרתמים למאמץ הלאומי, עושים דברים למען הציבור גם מעבר לתפקיד המוגדר שלהם, ולוקחים את הדברים ברצינות ראויה לציון. כולם מגוייסים באופן מלא כדי לממש את ביצועה של מטרת העל שהציבה שרת התחבורה והיא רצף תפקודי בכל הגזרות – באויר בים וביבשה, למרות מצב המלחמה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל במיל מירי רגב: "עם ישראל יודע כמו כולנו שזו שעת חירום, ושאנו שמים אך ורק את טובת המדינה והאינטרסים הביטחוניים לנגד עינינו. כולנו יחד, כאיש אחד בלב אחד, מאוחדים לטובת הצלחת המערכה ויחד ננצח. אני מקבלת עדכונים שוטפים מכם, ישירות - ובאמצעות מנכ"ל המשרד משה בן-זקן, ואני יודעת שאתם עובדים ופועלים ללא לאות בכדי לאפשר את ביצועה של מטרת העל שהצבתי: רצף תפקודי בכל הגזרות – באויר בים וביבשה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה