שר החוץ אלי כהן בפגישת עבודה באשקלון



בפגישה הושק פרויקט שגרירים צעירים של משרד החוץ שייצא לדרך בקרוב לראשונה באשקלון. הפגישה עם ראש העיר תומר גלאם, היא הראשונה מבין סדרת פגישות שיקיים השר עם ראשי ערים

צילום: אלדד עובדיה

שר החוץ אלי כהן נפגש היום (שני) עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם לפגישת עבודה ראשונה עם ראשי ערים מאז כניסתו לתפקיד, והשיק את הפרויקט הייחודי של משרד החוץ שיזם לבני ובנות נוער שיפעל בשירות משרד החוץ ובשיתוף עיריית אשקלון, ובמסגרתו ילמדו הצעירים דיפלומטיה אזרחית וכים לקידום האינטרסים של מדינת ישראל ושיפור תדמיתה בעולם. השגרירים הצעירים ירכשו ידע וניסיון בהסברה, ויעסקו בפרויקטים יצירתיים בפלטפורמות של רשתות חברתיות וניו מדיה ושתלבו במאבק נגד האנטישמיות ושיפור תדמיתה של ישראל בעולם. עוד דיברו השניים על ערים תאומות לעיר אשקלון ופרויקט איים מלאכותיים.

*שר החוץ אלי כהן:* "אני מברך על השקת התוכנית בעיר אשקלון ומודה לראש העיר תומר גלאם על שיתוף פעולה רב השנים ביננו. בכל תפקידיי ציבוריים הובלתי פרויקטים לקידום ושילוב בני ובנות נוערפריפריה החברתית והגאוגרפית לתפקידי מפתח בעולם המודיעין והכלכלה וכעת גם במשרד החוץ. אני מאמין במתן הזדמנות שווה לכל אחד ואחת, ומאמין שבכוחו של הנוער באשקלון להוביל לשינוי בתודעה ובשיח העולמי ולתרום רבות לתודה של ישראל. הכלים שירכשו בתוכנית יעזרו להם להשתלב בצמרת הדיומטיה המדינית.

*ראש העיר אשקלון, תומר גלאם:* ״העיר אשקלון חבה לשר על התרומה השפעה שלו לכלכלה, לתעשייה ולתעסוקה בעיר. זכינו לידיד אמת, איש של עשייה, ביצוע וחזון שרואה בעיר אשקלון את המטרוון שהיא וביחד נמשיך לפעול כדי לקדם את תחומי התיירות, ההסברה ודור העתיד בעיר. אני משוכנע שתמשיך להטביע את החותם שלך גם בתפקידך הנוכחי, כפי שעשית בכל משרד ומשרד".

פרויקט "שגרירים צעירים" של משרד החוץ שתופעל בארץ, הינה תוכנית ייחודית שיזם השר כהן המיועדת לבני ובנות נוער שתפעל בשירות משרד החוץ ושיתוף עיריית אשקלון ובמסגרת ילמדו הצעירים דיפלומטיה אזרחית ודרכים לקידום האינטרסים של מדינת ישראל ותדמיתה בעולם.

התוכנית נועדה כוח כוח משימה של צעירי משרד החוץ שיפעל בשירות החוץ לאור האתגרים הרבים עמם מתמודדת מדינת ישראל בזירה בינלאומית, חוסר הבנה וההבנה לצרכי המדינה והשקרים בעולם המופצים ע"י הובלה הפלשתינאים והנוער שישתלבו בפרויקט ותהליכי שינוי תודעה בכל מיתים של חברת מדיה, ברשתות החברתיות, ישתלבו בכנסים דיגיטליים בינלאומיים, בפורומים של שיח ובכל דרך שייזמו לצורך כך, כדי לקדם את עמדת ישראל מחד ולשתף בני נוער וצעירים בעולם בסיפורים וחוויות אישיות שיישקפו תמונה אמיתית לגבי
החיים במדינת ישראל. ושיתוף בשיח לגבי נושאים חשובים לצעירי כל כמו משבר האנרגיה, ספורט ובריאות, תרבות הפנאי, מעמדות נשים, חדשנות, יזמות, חברתיות מעורבות ועוד.

התוכנית המיועדת לתלמידי ותלמידות כיתות י'-יב' היא תופעל כפיילוט לשנתיים, כאשר בשנה הראשונה יופעלו כיתות י' ובשנה לאחר מכן ייצורפו כיתות יא' ו-יב'. פתרון שישתלבו בפרויקט יצוידו בידע וכלים, ינותבו למסגרות עבודה ויסייעו למערך הדיפלומטיה ההלכה למעשה של מדינת ישראל בעזרת יוזמות ייחודיות. התוכנית תפעל כמענה ליחסי הציבור וההסברה של גורמים רדיקליים, בעלי אידיאולוגיות קיצוניות מול מדינת ישראל ואנטישמיות בכלל.

עוד נכחו בפגישה מ״מ ראש העיר, סופה ביילין, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, חברי המועצה, שרה זכריה, עמי כחלון ויעקב חוטובלי, המשנה למנכ״ל משרד החוץ, יוסי דיין, מנכל העירייה, עידן דוד, מנכ״ל החכ. ״ל, עמית שדה וגורמי מקצוע מהעירייה ומשרד החוץ.

בין הנושאים הנוספים שנידונו היו קידומה של העיר אשקלון בתחומי התיירות תוך יצירת שיתופי פעולה בינלאומיים ועל אזוריים, הרחבת פרויקט ערים תאומות והתוכנית הייחודית.

*מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי:* "אין ספק שבני נוער להוות כוח משימה יעילה ביותר, שרת את צרכי משרד החוץ והמדינה והיוכל שמתמודדים בעולם מול מול ארגונים שונים, הפועלים פעילים מול מדינת ישראל. כל זאת יעשה תוך הפעלת חשיבה מחוץ לקופסה ושימוש ברשתות החברתיות באופן מושכל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה