שתי בשורות משמעותיות לעסקים המקומיים



הנחה בשיעור של 95% בארנונה לעסקים שנפגעו באופן משמעותי והארכת היתרים ורישיונות של בתי העסק באופן אוטומטי וללא תשלום אגרה

דוברות העירייה

במסגרת הסיוע לעסקים כתוצאה ממשבר נגיף הקורונה, קבעה ממשלת ישראל תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מספר 4) התש"ף - 2020 הקובעות זכאות להנחה בארנונה לעסקים עד לחודש יוני 2021.
על פי התקנות, תינתן הנחה של 95% בארנונה העסקית לעסקים שמחזורם השנתי הוא עד 200
מיליון ₪ ושנפגעו בהיקף של למעלה מ-60% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019.
עסקים שמחזורם השנתי הוא עד 400 מיליון ₪ יהיו זכאים אם נפגעו בהיקף של למעלה מ-80%.
הזכאות להנחה תיבחן על בסיס דו-חודשי החל מיוני 2020 ובכפוף לזכאות מענק השתתפות
בהוצאות קבועות של רשות המיסים > https://www.gov.il/he/service/corona-grant-for-buisnesses-3
עסק הזכאי להנחה יגיש בקשה בטופס מקוון באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, משרד
הכלכלה והתעשייה.

לרשותכם קישור לתקנות האמורות > http://www.masham.org.il/html5/Web/11357/takanot%20arnona.pdf

בנוסף, הוחלט ע"פ תקנות החירום על הארכתם של היתרים זמניים ורישיונות של בתי עסק באופן אוטומטי וללא תשלום אגרה.

להלן העסקים הזכאים להארכה אוטומטית של היתר או רשיון זמני:
• כל עסק שיש בידו רישיון עסק או היתר זמני שתוקפם פג או עתיד לפוג בין התאריך 1.07.2020 ועד לתאריך 30.09.2020 תוקפו יוארך ב- 3 חודשים, (כלומר: לכל המאוחר עד ליום 31.12.2020)
• כל עסק שיש בידו רישיון עסק או היתר זמני שתוקפם עתיד לפוג בין התאריך 1.10.2020 ועד לתאריך 30.11.2020 תוקפו יוארך בעשרה שבועות, כלומר לכל המאוחר עד ליום 09.02.2021

ההארכה ניתנת למימוש פעם אחת בלבד. כלומר: עסק שכבר קיבל הארכה במסגרת תקנות אלו – לא ניתן להאריך פעם נוספת את תוקף הרישיון לאחר ההארכה האוטומטית הראשונה.

כל המידע זמין לבעלי העסקים גם באתר האינטרנט העירוני.

שני צעדים חשובים אלו של הממשלה מצטרפים לשורה של צעדים שביצעה העירייה במטרה להקל על בעלי העסקים באשקלון, בהם: הגשת בקשה למשרד הפנים להפחתה של 25 אחוז באגרת שילוט לנכסים מסוימים, פטור מארנונה לשלושה חודשים באופן אוטומטי לעסקים הזכאים לכך; הקמת קרן מטעם העירייה על סך 2 מיליון שקלים לקידום בעלי עסקים; חלוקת שילוט עם הנחיות משרד הבריאות כחלק מעמידה בתנאי התו הסגול בקרב עסקים; פרסום עסקים המבצעים משלוחים בעשרות שלטי חוצות ללא תשלום ועוד.

ראש העיר, תומר גלאם: ״מדובר בצעדים הנכונים והמתבקשים בימים קשים אלו, בהם עסקים רבים, שטרם התאוששו מפגעי גל הקורונה הראשון, מתמודדים עם משבר חמור לא פחות בגל הקורונה השני ונוכח הסגר השני שנכפה עלינו. במקביל, אנו בעירייה שוקדים כל העת על יוזמות נוספות לחיזוק וקידום העסקים המקומיים כפי שעשינו עד כה. נמשיך לעמוד לרשותכם ולעשות כל שנוכל כדי לאפשר לכם לעבור בשלום את המשבר הזה״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה