תאגיד מי אשקלון עובר לקריאת שעונים מרחוק



המערכת החדשה תייתר את הצורך בגישה וקריאה פיזית של מדי המים ותאפשר לערוך חשבון מים מדויק המותאם לצריכה בפועל. כל מדי המים שיותקנו פועלים בתקן כשרות צומת או השגחה מחמירה יותר על פי דרישת הצרכן. בהנחיית ראש העיר, כל תושב המעוניין להתקין מד מים חכם בעל כשרות מחמירה יוכל לקבל אותו ללא עלות

תאגיד המים

תאגיד מי אשקלון משיק בימים אלו מערכת חדשה בערים אשקלון ונתיבות המאפשרת קריאה מרחוק של מדי המים. המערכת כוללת יכולות טכנולוגיות מתקדמות למדידה ובקרה.

כל מדי המים שיותקנו פועלים בכשרות צומת או השגחה מחמירה יותר (משמרת שבת) על פי דרישת הצרכנים.

התקנת המערכת במבנים קיימים אינה כרוכה בתשלום מצד הצרכנים, כולל בקשות למד מים בכשרות מחמירה שיוגשו לתאגיד לאחר ה-30.06.23 (י"א בתמוז) . זאת בהתאם להנחיית ראש העיר, תומר גלאם.

במקרה של התקנת מד גלאט, הכולל מנגנון להשבתה מחלטת של הפעילות החשמלית בימי מנוחה, לא יישלחו התראות על חשש לנזילה ככל והן יאותרו במהלך ימי המנוחה. התקנת מד גלאט מבוצעת בהתאם לבקשת לקוח, לאחר קבלת הודעה טרם מועד ההחלפה המתוכנן, ואינה כרוכה בעלות כאמור עד למועד 30.06.23

הטמעת המערכת מתבצעת בשלבים, במסגרתם תיפרש מערכת תקשורת ויותקנו בהדרגה מדי מים חכמים ברחבי העיר. בתאגיד צופים כי הפרויקט יימשך כחמש שנים עד שתושלם התקנת מדי המים החדשים בכל רחבי העיר.

המערכת החדשה תייתר את הצורך בגישה וקריאה פיזית אל  מדי המים ותאפשר לערוך חשבון מים מדויק המותאם לקריאה בפועל ואינו מבוסס הערכות צריכה

המידע שיועבר על ידי המערכת על צריכת המים יאפשר שימוש מושכל וחסכוני במים. במקביל, תתאפשר קבלת התראות לגבי צריכת מים מוגברת, זיהוי מוקדם של נזילות סמויות או גלויות ומתן התראות במערכת SMS ולעיתים גם בשיחת טלפון לצרכן.

שי חזוט, מנכ"ל תאגיד מי אשקלון: "אנו שמחים להטמיע בתאגיד טכנולוגיה נוספת שבסופו של תהליך תאפשר לתת לצרכנים התראות בזמן אמת על חריגות בצריכת המים ולהימנע מחשבונות מים גבוהים הנובעים מכך. זהו צעד חשוב ומשמעותי לא רק בשמירה על המשאב הלאומי שלנו - המים, אלא גם בשיפור וייעול השירות לצרכנים".

שאלות נפוצות

האם החלפת מד המים כרוכה בתשלום שלי כצרכן?

החלפת מד המים הישן למד מים חכם בסיסי (כשרות צומת) אינה כרוכה בתשלום מצד הצרכן אלא אם כן בקשה למד בכשרות מחמירה תוגש לאחר -30.06.23 (י"א בתמוז)

האם מדי המים מאושרים לשימוש בשבת?

כל מדי המים שיותקנו פועלים בכשרות צומת או השגחה מחמירה יותר (משמרת שבת) על פי דרישת הצרכנים.

האם עליי להיות נוכח בהחלפת מד המים?

החלפת מד המים אינה מצריכה בדרך כלל נוכחות פיזית של הצרכן. ההחלפה נעשית על ידי טכנאים מטעם תאגיד המים אלא אם כן אין גישה למד או אז יפנה התאגיד לצרכן לתיאום ביקור להחלפת מד המים

מתי יוחלף אצלי מד המים?

החלפת מדי המים והטמעת המערכות הממוחשבות המתקדמות, הינה אתגר משמעותי ועל כן נעשית בשלבים. עלונים צורפו ויצורפו לחשבונות המים הקרובים המסבירים את התהליך.

האם המערכת עומדת בכל התקנים והאישורים הנדרשים?

המערכת לקריאה מרחוק על כל חלקיה (לרבות מדי המים החכמים והרכזות), עומדים בכל התקנים, ופועלים בכפוף לכל האישורים הנדרשים לרבות אישורי מכון התקנים ורשות המים לגבי טיב המוצר ואיכות המדידה, ואישורי המשרד להגנת הסביבה.

כיצד ומתי אקבל עדכון לגבי חשש לנזילה?

הצרכנים הם האחראים על זיהוי נזילות מים בשטחם הפרטי, ועל כן חשוב להקפיד לבדוק את חשבון המים שלכם, כדי לגלות חריגות צריכה.

מערכת הקר"מ מתריעה על בסיס יומי התראות בגין צריכות חריגות ונציגי השירות ישלחו בהתאם התראות לצרכנים.

באחריות הצרכנים לבדוק האם מקור החריגה ידוע להם (לדוגמה מילוי בריכה, השקיה נרחבת עקב פרויקט מיוחד וכדומה), ובאם לא מדובר בסיבות שלעיל יש לבדוק חשש לנזילה.  

תאגיד המים והביוב אחראי על תשתיות המים והביוב הציבוריות בערים, ואינו רשאי לבצע בדיקות נזילה יזומות בנכסים פרטיים ו/או לתקן נזילות בשטח פנימי פרטי שבבעלות או בהחזקת צרכנים.  באם התגלתה נזילה על ידי התושב, יש לתקן אותה במהירות המרבית האפשרית, ולהציג קבלות

בדבר התיקון על פי הנחיות להכרה בנזילה המופיעות באתר האינטרנט של תאגיד המים. התאגיד יזכה את התושב כספית, בהתאם לקבוע בהוראות כללי המים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה