תושב אשקלון זכה במלגה בסכום של 500 אלף שקלים



יוסי בליצמן, נבחר לאחד מ- 11 המדענים הצעירים מישראל שקיבלו מלגה על שם ז'בוטינסקי לתמיכה במחקרו בתחום המדע. מנהלת בית הספר עירוני א׳: ״אי אפשר שלא להתרגש״

דוברות משרד המדע

משרד המדע העניק זו השנה השנייה מלגות על שם ז'בוטינסקי בשווי של 5 מיליון כל חוקר יקבל כ 500 אלף שקלים לטובת המחקר בתחומי המדע וההנדסה.

יוסי בליצמן, בוגר בית הספר עירוני א' באשקלון. אורית בלאו, מנהלת בית הספר: "אי אפשר שלא להתרגש מהעובדה שבוגר בית הספר מגיע להישגים כאלו".

בטקס שנערך ביום חמישי האחרון (20.2.2020) במכון ז'בוטינסקי בת"א, העניק שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס מלגות ע"ש זאב ז'בוטינסקי ל-11 לסטודנטים לתואר שלישי ופוסט-דוקטורט בתחומי הנדסה ומדע יישומי ובתקציב כולל של כ-5 מיליון ש"ח. המלגות על שם זאב ז'בוטינסקי, שסכום כל אחת מהן עומדת על כ-460,000 לתקופה של ארבע שנים, מאפשרות לסטודנטים במסלול ישיר לדוקטורט להתמקד במחקריהם בתחומי הנדסה ומדע יישומי. המלגות הוענקו במעמד רן בר, מנכ"ל משרד המדע וגדעון מיטשניק, מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי.

מלגות ז'בוטינסקי מוענקות זו השנה השנייה לסטודנטים שממשיכים לתואר שלישי בתחומי המדע וההנדסה במטרה לסייע לחוקרים בתחומי המדע וההנדסה להמשיך את המחקרים שלהם שמהווים תרומה לפיתוח תחומי ההנדסה והמדע במדינת ישראל. בין המלגאים שנבחרו השנה גם יוסי בליצמן מאשקלון.

המחקר של יוסי בליצמן עוסק בריפוי פצע באמצעות ננו קומפלקס של מולקולת PIP3 ונשא של עמילן מותמר. בליצמן אומר כי רוב הטיפול שיש כיום לפצעים כרוניים הוא מסביבה תומכת לאזור הפצע ובכך עוזרת לתהליך הריפוי. במרבית הטיפולים היום אין הפעלה אקטיבי של תהליכים תאיים שתורמים לריפוי הפצע.  אנו מציעים שימוש במולקולה שלוקחת חלק פעיל בתהליכים התוך תאיים שעוזרים בתהליך הריפוי פצע ובכך עוקפים את המנגנון שגרם לפגיעה בתהליך ריפוי הפצע בפצעים כרוניים.

יוסי בליצמן בן 29 נשוי לאשתו ליטל ואבא לילד בן חודש וחצי שנקרא גם הוא על תחום מדעי בשם נובה (תופעה אסטרונומית של התפרצות אנרגיה של כוכב חדש שמאיר עד פי 1000 מאורו הרגיל, סופר-נובה).

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס שיזם בשנה שעברה את מלגות ז'בוטינסקי לתחומי הנדסה מתקדמים אמר העניק לגפן ליבנה את המלגה ואמר: "המלגות שהוצאתי אל הפועל מתאפשרות הודות לתקציבי השיא של משרד המדע והטכנולוגיה בראשותי בשנים האחרונות. אנחנו מסייעים למצטיינים, בדיוק כפי שאנחנו מנגישים את המדע והטכנולוגיה לכל אזרחי ישראל בכל מקום בארץ. לחמשת המ"מים של ז'בוטינסקי אפשר להוסיף מ' שישית - מלגה. אחת מהן הוענקה בשמחה, בכבוד ובגאווה לגפן ליבנהשתורם בדרכו הייחודית לפיתוח תחומי המדע והחדשנות".

מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי, גדעון מיטשניק: "זו השנה השנייה בה משרד המדע והטכנולוגיה בראשות השר אופיר אקוניס מיישמים באופן מקורי את  "חוק ז'בוטינסקי" ומנציחים את פועלו של אחד מגדולי המנהיגים הציוניים.זאב ז'בוטינסקי היה איש חזון ואיש מעשה, שלצד היותו ראש בית"ר היה מחולל הגדודים העבריים, איש הגות, משורר, עיתונאי, מתרגם ו"סטארטיפסט" בדרכו. מאחר שאנו רואים במקבלי המלגה חלק מ"מנהיגי המדע בעתיד" וגורם משפיע וחשוב במדע בהווה אנו מברכים על יזמת שר המדע להנצחת ז'בוטינסקי בדרך כה  משמעותית תוך "חיבור" בין דמותו וחזונו של זאב ז'בוטינסקי למדעני ההווה והעתיד".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה