תושב אשקלון נעצר על שוד



פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד אלכסנדר חנין, אשר בשתי הזדמנויות נכנס לחנויות באשקלון, כשהוא רעול פנים ותוך איומי סכין דרש כסף מהעובדים במקום

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד חן עסיס לביא, מייחס לנאשם ביצוע עבירות של שוד, נסיון שוד וגניבה. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הפרקליטות:

"נגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של ניסיון שוד, שוד וגניבה - – עבירות לפי סעיף 402(ב)+25, 402(ב) ו-384לחוק העונשין, תשל"ז – 1977.

 המשיב נעצר בתאריך 14.4.2020 ומעצרו הוארך בפקודת בית המשפט עד לתאריך 21.4.2020 בשעה 13:30.

 בית המשפט הנכבד מתבקש בזאת להורות על מעצר המשיב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו".

  ואלה נימוקי הבקשה:

  1. קיימות ראיות לכאורה להוכחת העבירות המיוחסות למשיבים בכתב האישום.

הראיות בתמצית הן:

  • הודעה של המתלונן, עובד של חנות המשקאות, אשר מתאר כיצד חשוד שנ\כנס לחנותו רעול פנים ניסה לדרוש ממנו כסף אותו באיומי סכין.
  • הודעת המתלוננת, עובדת בחנות מכולת אשר מתארת כיצד חשוד רעול פנים ניסה לדרוש ממנה כסף באיומי סכין ומשלא הצליח גנב את הטלפון הנייד שלה שהיה מונח על הדלפק.
  • הודעת דייר בבניין מגורים באשקלון אודות גניסת מלצת אבטחה שהתקין סמוך לדירתו.
  • סרטונים של מצלמות אבטחה המתארות את אירוע ניסיון השוד ואירוע השוד.
  • המשיב נתפס סמוך לאחר השוד נשוא האישום השני עם בגדים זהים לאלה שביצע בהם את השוד.
  • המשיב נראה מגיע לתחנת המשטרה באשקלון לפני השוד כשהוא לבוש באותם בגדים בהם ביצע את השוד והשוטרת ששוחחה עימו זיהתה אותו כמבצע השוד
  • המשיב מודה במיוחס לו.
  1. 2. נגד המשיב קמה עילת מעצר מכוח סעיף 21(א)(1)(ב) לחוק, שכן קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחון הציבור. חשש זה נלמד מהתנהגות המשיב אשר במהלך שתי הזדמנויות נכנס לחנות עם סכין כשהוא רעול פנים ודרש כסף מהעובדים במקום תוך איום בנשק קר סכין.
  2. נגד המשיב קמה חזקת מסוכנות מכוח סעיף 21(א)(1)(ג)(4) לחוק, שהנטל להפריכה מונח על כתפיו, שכן מדובר בעבירה שנעשתה תוך שימוש בנשק קר - סכין.
  3. מסוכנותו של המשיב מתגברת לאור עבורו הפלילי הכולל הרשעות ומאסרים בעבירות אלימות (ובכללן שוד), נשיאת סכין, סמים, הפרת הוראה חוקית, הדחה בחקירה, בריחה ממשמורת חוקית, רכוש ועוד.
  4. נגד המשיב קמה עילת מעצר מכוח סעיף 21(א)(1)(א) לחוק, בכך שקיים יסוד סביר לחשש כי שחרורו ממעצר יביא לשיבוש הליכי משפט, להתחמקות מהליכי שפיטה או להשפעה על עדים. חשש זה נלמד מעברו של המשיב שכולל הרשעות בעבירות הפרת הוראה חוקית, הדחה בחקירה ובריחה ממשמורת וכן לאור העובדה שהמשיב עצמו מעיד על עצמו כי הוא חסר כתובת ומתגורר ברחוב עובדה שמגבירה את החשד להימלטות מהדין. אשר על כן מתבקש בזאת בית המשפט הנכבד להורות על מעצר המשיב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו".

                                                                                           

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה