תחנת הכוח באשקלון תורמת כ-50% מסך הפליטות לאוויר של תחמוצות החנקן״



היום הוצגו בוועדת הכנסת נתוני פגיעה סביבתית, כלכלית ובריאותית בתושבי אשקלון בעקבות השימוש בפחם.
מיטל אמיתי, (בתמונה) מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה – נפת אשקלון: "אנו קוראים לקדם את הפחתת השימוש בפחם בהקדם!"

צילום: נטלי כהן קדוש

במסגרת הדיון שהתקיים היום, בוועדה מיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל בנושא הקדמת מועד המעבר לשימוש בגז טבעי לחשמל במקום פחם, ייצגה מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה, מיטל אמיתי, את קולם של תושבי אשקלון ונפת אשקלון.

אמיתי הציגה לחברי הוועדה בראשותו של ח"כ אבי דיכטר, בכירי חברת החשמל, מנכ"ל משרד האנרגיה, ארגוני איכות הסביבה נוספים את הנתונים הבאים:

נפת אשקלון משתרעת על שטח של 1.5 מיליון דונם, מהווה כ-10% משטחו של מחוז דרום, אח בשטחה פועלות כ-60% מסך אתרי תחנות הכוח הגדולות במחזור הדרום, וכמו כן הנפה אחראית על 33% מייצור החשמל במדינת ישראל. תחנת הכוח הפחמית "רוטנברג" באשקלון הינה בעלת כושר ייצור של כ-2,290 מגה ואט, שנייה בגודלה בארץ מבחינת הספק, ומהווה כחמישית מכושר ייצור האנרגיה במדינת ישראל. תחנת הכוח תורמת כ-50% מסך הפליטות לאוויר של תחמוצות החנקן, חלקיקים ותחמוצות גפרית בשטח הנפה. בנוסף לכך, התחנה פולטת לאוויר חומרים רעילים ומסוכנים לבריאות. חשוב להבין כי מעבר לפגיעה בסביבה שהיא סיבה מספקת בפני עצמה, לזיהום האוויר ישנן עלויות כלכליות הנופלות על כתפי הציבור, עלויות של תחלואה, אובדן ימי עבודה, הגדלת היקף אישפוזים ותרופות, פגיעה בנכסים ועוד. מדובר על פגיעה כלכלית של 9.5 מיליארד שקל בשנה.

אמיתי סיכמה את דבריה בוועדה: "האיגוד תומך ביוזמה לשימוש מינימלי בפחם בתחנות הכוח הפחמיות בישראל, על בסיס הפעלה עונתית של יחידות היצור בפחם, כשלב ביניים עד ליישום החלטת הממשלה להפסקה מלאה בשימוש בפחם. בנסיבות המתוארות, אנו קוראים לקדם את הפחתת השימוש בפחם בהקדם!"

בסיכום הוועדה ביקש דיכטר לקבל מסמכים נוספים, ואמר: "המספרים מדברים בעד עצמם, 2500 איש מתים מדי שנה, את כל זה צריך לקחת בחשבון."  

 צילום: נטלי כהן קדוש

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה