תחנת משטרת אשקלון הוסמכה לתחנה ירוקה



ערכי השמירה על איכות הסביבה הוטמעו בקרב שוטרי, פקחי ומתנדבי התחנה; ראש העיר, תומר גלאם: "התחנה מצטרפת לשורה ארוכה של גנים ובתי ספר שהוסמכו לירוקים"

דוברות העירייה

המחלקה לאיכות הסביבה בעיריית אשקלון בשיתוף תחנת משטרת אשקלון הובילו לאחרונה פרויקט ייחודי ראשון מסוגו בארץ - הסמכת התחנה המקומית לירוקה במטרה להטמיע בקרב השוטרים והמתנדבים את החשיבות בשמירה על איכות הסביבה. בכך, היא הפכה לתחנה הירוקה הראשונה בישראל.

במהלך השנה, שוטרי ופקחי התחנה לקחו חלק במגוון אירועים עירוניים בסימן של קיימות ואיכות הסביבה כגון: נטיעת עצים עם קשישים, פתיחת דוכן בהפנינג 'יום המעשים הטובים', פתיחת דוכן בהפנינג שבועות, השתתפות ביום כדור הארץ בחווה החקלאית ועוד. בנוסף, שוטרי התחנה והשיטור העירוני השתתפו ביום עיון במהלכונחשפו להרצאה בנושא 'טביעת רגל אקולוגית', סיירו בתחנת הכוחובחווה החקלאית, למדו על מניעת פליטת גזי חממה בתחנת הכוחונחשפו לתכנים סביבתיים רבים.

בתוך כך, כ-50 מהם עברו הדרכה והוסמכו לנאמני ניקיון - דבר המאפשר להם לאכוף כנגד משליכי פסולת מכלי רכב. כדי להשלים את המהלך, נתלו שלטים של חסכון מים וחשמל ברחבי תחנת המשטרה, בוצעה בדיקת קרינה, הונח פח כתום להפרדת אריזות בשטח התחנה ובוצע פרויקט של התייעלות אנרגטית ביחידת השיטור העירוני.

ראש העיר, תומר גלאם: "זהו עוד צעד שאנחנו עושים על מנת לקדם את נושא איכות הסביבה בעיר. לאחר הסמכה של גני ילדים ובתי ספר רבים, הגיע תורה של תחנת משטרת אשקלון ליישם את עקרונות השמירה על הסביבה שלנו. אין לי ספק כי לאחר ההסמכה וההכשרה שהם עברו אנחנו נראה אכיפה מוגברת יותר על עבירות בתחום".

סגן מפקד תחנת אשקלון, רפ"ק מאיר חכמון: "תחנת המשטרה באשקלון של מרחב לכיש הציבה לה יעד בתחום איכות הסביבה לשנת 2019 כשהמטרה העיקרית הייתה להעלות את המודעות בקרב השוטרים לסביבה והקיימות. במסגרת הפרויקט שנערך בשיתוף פעולה יחד עם מערך איכות הסביבה בעירית אשקלון, הוכשרו השוטרים בנושאים שונים - חשיבה יצירתית בתחום התייעלות אנרגטית, אכיפה בתחום עבירות איכות הסביבה, חסכון במים ושמירה על הנוף והסביבה בעיר אשקלון. בסיום ההליך הוכשרו והוסמכו השוטרים כנאמני איכות הסביבה וכיום

 מהווים ״חוד החנית״ באכיפה כנגד מפירי החוק, מחד, ופועלים למען שימור הסביבה בכלל זה הדרכות בבתי הספר השונים בעיר, מאידך".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה