תלמידי אשקלון יזכו להטבות משמעותיות



ראש העיר אשקלון בבשורה לתלמידים: ״הצלחנו להכליל את העיר במתווה הבגרויות של העוטף״

דוברות העירייה

לאחר מאמצים מצד ראש העיר מול שר החינוך, יואב קיש, אישר משרד החינוך כי העיר אשקלון תיכלל במעגל 3, במקום מעגל 2 במקור, ותלמידי אשקלון יזכו להקלות והטבות משמעותיות בבחינות הבגרות, בדומה למתווה שנקבע ליישובי הקו הראשון של העוטף.

ראש העיר הודה לשר החינוך על ההיענות לבקשתו להכללת אשקלון במתווה יישובי העוטף. ״מדובר בבשורה שתקל באופן דרמטי על תלמידות ותלמידי אשקלון, העומדים לפני בחינות הבגרות, ואשר נאלצו להתמודד בעל כורחם עם אתגרי המלחמה שפרצה בשבעה באוקטובר, ולהפסיק את לימודיהם. תלמידי אשקלון ראויים לכל סיוע אפשרי בעמידתם ביעדי בחינות הבגרות החשובות על העמידה האיתנה שלהם בחזית המלחמה״.

שר החינוך, יואב קיש: ״תושבי העיר אשקלון ותלמידיה ניצבים בחזית המערכה שנכפתה עלינו וגילו כושר עמידה ונחישות למרות המעבר לשיגרת לחימה והפסקת הלימודים. לאור פניית ראש העיר תומר גלאם על האתגר הייחודי של הלימודים באשקלון ולאור העובדה שהעיר קרובה לאיום מעזה ובין השאר ניסיון חדירה בתחילת הלחימה נמצא כמצדיק להכליל את אשקלון במתווה ההקלות שגיבשנו לישובי העוטף״.

בהתאם לזאת - המעגל ה-3 כולל את המתווה הבא:

> כלל מקצועות ההומניסטיקה ברמת חובה - יבוצעו בהיבחנות בית ספרית ללא החובה להיבחנות חיצונית באחד ממקצועות אלו.

> במקצועות – אנגלית, מתמטיקה, עברית - היבחנות חיצונית במבחן בו תתאפשר צבירה של מספר רב יותר של נקודות עבור כל שאלה בבבחינה. משקל הציון לשאלה יוכפל ב-1.1 (יש להדגיש כי הן הציון המקסימלי בשאלון והן הציון המקסימלי המשוקלל למקצוע בתעודה - יעמדו לכל היותר על 100).

> מקצוע מוגבר בהיקף 5 יחידות – תלמידים במעגל השלישי, יהיו רשאים בתשפ"ד להיבחן בהיבחנות פנימית במקצוע הגבר אחד לכל היותר (למעט מקצוע חשמל), ללא תלות בהיבחנות חיצונית במקצוע הגבר נוסף.

> תלמידים הניגשים בתשפ"ד ליותר ממקצוע הגבר אחד, יבחנו במקצועות ההגבר הנוספים בהיבחנות חיצונית.

הקלות משמעותיות אלו מצטרפות להקלות של מעגל 1 ו-2:

> תוספת זמן 15% למשך זמן הבחינה.
> עדכון המיקודים וחוקי המענה בבחינה.
> עדכון משקל הציון השנתי בבחינות הבגרות, כדלקמן:
במקצועות בהם משקל הבחינה הנו 70% ומשקל הציון השנתי :30% ציון הבחינה ישתנה ל-50% ומשקל הציון השנתי יהווה 50%;
במקצועות בהם משקל הבחינה הנו 50% ומשקל הציון השנתי :50% ציון הבחינה ישתנה ל-40% ומשקל הציון השנתי יהווה 60%;
שקלול זה, הכולל מתן משקל גבוה יותר לציון השנתי, יתבצע רק במידה והציון השנתי של התלמיד גבוה יותר מציון הבחינה על מנת שלא לפגוע בתלמיד לאור השינוי. אך, אם ציון הבחינה הוא הגבוה יותר, יתבצע השקלול הרגיל הנהוג בשגרה (כלומר 70-30 או 50-50).
> בחינות המעבדה בפיזיקה, כימיה וביולוגיה יתקיימו באופן פנימי על פי הנחיות המפמ"רים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה