תנועת אומ"ץ ומרכז השלטון המקומי משיקים את "מבחני האומ"ץ" ברשויות המקומיות להגברת המינהל התקין



תנועת אומ״ץ השיקה השנה את ״מבחן אומ״ץ, בשילוב ראשי הרשויות המקומיות, במטרה להטמיע את כללי טוהר המידות והמנהל התקין למיגור השחיתות בשלטון המקומי. המבחן הינו אינטרנטי ומיועד לנבחרי ועובדי הרשויות המקומיות

יחצ

במשאל שערכה התנועה בקרב עובדי רשויות מקומיות ברחבי הארץ, הסתבר לראשי התנועה כי שחיתות שלטונית אינה נובעת רק מעבירות במזיד אלא גם מחוסר ידיעת החוקים הרלוונטיים של עובדי ונבחרי הרשות או מייעוץ משפטי מוטעה מיועצים משפטיים ברשויות עצמן.

כפי שהתברר מהמחקר, רבים מעובדי הרשויות וחברי המועצות אינם בקיאים בחקיקה בסיסית בנושאי טוהר מידות ומנהל תקין ועל כן הוחלט לצאת למהלך שיעודד את הידע בנושאים אלו ויתן לעובדי הרשויות ארגז כלים בנושא.

ד״ר זילברשלג, יו״ר הוועדה לתחום השלטון המקומי באומ״ץ מבהיר: ״בבחירות המוניציפליות האחרונות נתקלנו בחוסר ידע של מתמודדים בנושאים בסיסיים כמו מימון הבחירות, הבטחות קואליציוניות ותעמולה. אני יכול לומר בוודאות שחלק נכבד מהעבירות נגרמו בשוגג ללא ידיעת החוק הפשוט.

אנו רואים חוסר ידע בנושאים כמו חובת חופש המידע, מהי ההגדרה ״קירבת משפחה אסורה״, צורת הטיפול התקינה בנבחרי ציבור שסרחו ונושאים נוספים."

עוד מוסיף ד״ר זילברשלג: ״אומ״ץ נתקלת במקרים של יעוץ משפטי מוטעה הניתן לעובדי הרשויות ונבחריהן אם ע"י היועצים המשפטיים ברשות או מעורכי דין חיצוניים וכך מוצאים את עצמם ראשי רשויות עוברים עבירות מתמשכות ללא ידיעה בגלל ייעוץ שגוי ובכך חושפים את עצמם לסיבוכים אפשריים וגורמים לנזק לא מכוון לרשות עצמה״.

שלמה דולברג מנכ"ל מרכז  השלטון המקומי קורא לראשי הרשויות לאמץ את המבחנים ולהשתמש בכלי החשוב.

"המבחן נועד לגשר על פערי הידע בנושאי מינהל תקין בשלטון המקומי. זהו צעד חשוב, שכדאי שכל עובד יכיר ויחווה על מנת להגביר את המינהל התקין בפעילות השלטון המקומי. לכן, אנו מחזקים את תנועת אומ"ץ, מודים לראשי התנועה על היוזמה החשובה ומבקשים מכלל הרשויות המקומיות לקחת חלק ולהשתתף בפרויקט."

המבחן הינו פיתוח בלעדי של אומ״ץ ומציג לראשונה סטנדרט ציבורי בהוכחת ידע בנושאי טוהר מידות ומנהל תקין בקרב עובדי ונבחרי השלטון המקומי.

את המבחן ניתן לעבור אונליין באתר ייעודי שאותו הקימה התנועה וזאת כאשר הנבחנים מסתייעים במדריך קצר לנבחן המסכם את כל החומר הנדרש. העוברים בהצלחה את המבחן זוכים לתעודה רשמית של
תנועת אומ"ץ.

יו״ר אומ״ץ, פליצ׳ה פנחס פלד קורא לכל ראשי הרשויות בארץ להוביל מהלך חשוב זה ולוודא ככל האפשר שאנשי הרשות שבראשה הם עומדים, מכירים היטב את החוק ולא יגרמו חלילה לסיבוכים מיותרים להם ולרשות המקומית

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה