תערוכת יחיד באשפוז יום כרוני במחלקת ילדים



מרכז חינוכי "שקד" מציג תערוכת יחיד – יום הולדת מיוחדת "כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם מלא״

דוברות בית החולים

במרכז הרפואי ברזילי, הוקמה תערוכת יחיד של נער אשר מטופל באשפוז יום הכרוני במחלקת ילדים, אורי ציקבאשוילי, נער בן 15 לומד בבית הספר "כפר סילבר".

במהלך ילדותו התאשפז פעמים רבות, בגיל 10 אובחן כסובל מחוסר במערכת החיסונית. בהמשך חווה התקפים אפילפטיים וניסה מגוון של טיפולים שגרמו לתגובות קשות. במהלך שנים אלו נחשף אורי לסדרת הטלוויזיה "דרגון בול זי" אשר היוותה עבורו מקור להשראה לציורים וגם מקור לשאיבת כוחות להתמודדות.

הצוות המרכז החינוכי "שקד" של בית החולים בשיתוף פעולה מלא של הצוות הרפואי ליוו את אורי בהתמודדות עם המחלה והטיפולים ואפשרו לו לספר, לעבד וליצור יצירות אומנות מדהימות במרחב בטיפולים באשפוז היום הכרוני כך שהתאספו 29 יצירות יפייפות אשר שיקפו ו"סיפרו" את התהליך שעבר. אורי תאר זאת:  "אני מרגיש שמתוך הקשיים אני צומח...הדמויות בציור כמו בכל הציורים שלי נמצאים במלחמה מתמדת כמו שאני נלחם כל הזמן להבריא..."

בתערוכה המרגשת נכחו משפחתו של אורי, חבריו לכיתה, הצוות הרפואי והחינוכי שליוו אותו, נשאו דברים ברכו אותו וחגגו לו יום הולדת 15 .

מקרה זה מני רבים מביא לידי ביטוי את החשיבות שיש למרכז החינוכי שקד העובד בשיתוף פעולה מלא עם הצוות הרפואי לעיבוד תהליכים רפואיים באופן מעצים ומחזק, והינו חלק בלתי נפרד מתהליך ההתמודדות והריפוי של המאושפזים באשר הם. 

מנהלת מרכז חינוכי, מינה יוספי מברכת בהתרגשות "התערוכה היא תוצר של תהליך מרתק שמתאר את התהליך שאורי עבר וחיבור לכוחות , משאבים להתמודדות עם מחלתו , מרגש מאוד.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה