בית המשפט: ילדי מעיין שרה לא יעברו למבנה החלופי



לפני שעה קלה החליט השופט, שלמה פרידלנדר, כי המשיבות עיריית אשקלון ומשרד החינוך, אינם יכולות לעמוד בתאריך היעד לפתיחת בית הספר ולכן קיבל את העתירה אותה הגישה בשם ההורים עורכת הדין, תמר קידר

 "חוששני כי המכתב שהגישו המשיבות אין די, לדוגמה תוכנן סיור של פיקוד העורף אך לא קיבלתי התייחסות של פיקוד העורף", כך אמר אמר השופט שלמה פרילנדר בעתירה שהגישו הורי בית הספר מעיין שרה. 

״עולה לכאורה מכתב המשיבות ותשובת העותרים כי אין מחלוקת ששיפוץ  המבנה החלופי טרם הסתיים, כלומר המבנה החלופי עדיין לא מוכן, ו ה - 1 בסמפטמבר כבר כמעט כאן, בתשובת העותרים למכתב עולה לכאורה כי השיפוץ של המבנה הקבוע טרם התחיל והוא לא צפוי להתחיל בשבועות הקרובים, אם כך, מתבקש לכאורה להתחיל במבנה הקיים ולדחות את המעבר למבנה החלופי עד שתושלם הכשרתו לקליטת התלמידים״.

״אני שוקל צו ביניים ברוח זאת, עד שתונח דעתי שהושלמה הכשרתו של המבנה החלופי.

לצורך כך, מצפה לקבל לא רק מכתב כללי כזה שקיבלתי, אלה מקבץ אישורים רישמי של כל הרשויות ובעלי התפקידים הרלוונטים לרבות מתחום הבריאות, הנגישות, הבטיחות ( חשמל, אזבסט, גידור וכו.. מיגון ואבטחה) כמו באישור עסקים, או אישור אכלוס מבנים חדשים.

החלטה נוספת על יסוד מה שאקבל או לא אקבל עד אז יתן ביום 30.9.2017 בשעה 12:00 או בסמוך לאחר מכן".

החלטת בית המשפט למעשה קובעת שבית הספר "מעיין שרה" ימשיך לפעול במתכונתו הנוכחית ותוכניות העירייה יגנזו, שגם האישורים שהוגשו לפניו לא גובו עם מסמכים רלוונטים שאמורים לאשר את בית הספר, זהי כישלון לעירייה וכל מי ששם את כל יהבו על התשובות שהוגשו לבית המשפט.

עורכת הדין תמר קידר "זהו נצחון של השכל הישר, בית המשפט אמר דברו ובית המשפט היה איתנו כל הדרך".

תגובת עיריית אשקלון: בשלב זה, בהתאם להחלטת בית המשפט אין שינוי בהחלטה של עיריית אשקלון להעביר באופן זמני את התלמידים של בית הספר "מעיין שרה" למתנ"ס וולדנברג בשנת הלימודים הנוכחית. בהחלטתו האחרונה, הורה בית המשפט לעירייה, להעביר את המסמכים המעידים שהשיפוצים במקום החלופי הסתיימו והמבנה מותאם לצרכי התלמידים. עיריית אשקלון תמסור לבית המשפט את כל האישורים מהגורמים המוסמכים. החלטה סופית בעתירה תתקבל רק לאחר שהשופט יקבל את כל המסמכים הנדרשים..

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה