בית המשפט: בחינת האישורים עד מחר



הבוקר ביקשה עורכת הדין תמר קידר מבית המשפט לתקן את המועד להגשת כל דרישות בית המשפט עד מחר. העירייה מבחינתה ממשיכה להכין את מתנ"ס וולדנברג להכניס את תלמידי "מעיין שרה" בכל מקרה. תמר קידר "בית המשפט לא ילך אחר הרשלנות והפזיזות של העירייה"

 היום בבוקר ביקשה עורכת הדין, תמר קידר, בשם העותרים נגד העירייה ומשרד החינוך, להבהיר לגורמים אלה, שהתאריך האחרון להגשת האישורים על ידי הגופים שביקש בית המשפט הוא מחר 30/08/17. בינתיים העירייה מתעלמת לחלוטין מבית המשפט והוציאה הודעה להורים ששנת הלימודים תפתח כרגיל ב - 01.09.17. מה יקרה אם בית המשפט לא יקבל את האישורים? העיריה בינתיים מבזבזת כספי ציבור על עורכי דין ללא פרופורציות. 

הגופים הבאים אמורים לאשר עד מחר את תקינות בית הספר: משרד הבריאות, נגישות לבית הספר, הבטיחות (חשמל, אזבסט, גידור וכו') הביטחון (מיגון וכד'), כמו ברישוי עסקים או אישור איכלוס מבנים חדשים. 

תגובת עורכת הדין, תמר קידר: ״בית המשפט המחוזי הנכבד בבאר שבע נתן ביום 28.8.17 החלטה תקדימית לפיה רשות מנהלית אשר מחליטה על העברת ילדים למתקן חלופי, חייבת להציג את כל האישורים המתאימים והרשמיים מכל הרשויות ובעלי התפקיד הרלוונטיים, לרבות מתחום הבריאות, הנגישות, הבטיחות והביטחון , כמו ברישוי עסקים או אישור אכלוס מבנים חדשים. בכך, בית המשפט הנכבד קיבל את עמדתם ההורים שעתרו לפיה אין לאכלס ילדים בכל מבנה חלופי , לפני שהומצאו אישורים מתאימים. עיריית אשקלון סמכה על המנהלת ויו"ר ועד ההורים כאילו מדובר בגוף מקצועי, ומשרד החינוך סמך על העירייה. במקרה של אסון חלילה - על מי יטילו את האחריות? על יור ועד ההורים? הרי מתבקש היה מלכתחילה ועוד לפני מתן ההחלטה להעביר ביום 26.7.17 שהעירייה בעצמה תוודא שיש בידיה את כל האישורים, שהמתנס כשיר- ורק אז להעביר. מה ציפו בדיוק? שבית משפט יכשיר עבורם שרץ ? ציפו שבית משפט ילך שולל אחר הרשלנות והפזיזות הפושעת שלהם? יש כאן מחדל ברור ומובהק של העירייה. בית משפט נתן הזדמנות אחרונה לעירייה להציג את האישורים ולא "למרוח" אותו במכתבים כללים. ככל שהאישורים לא ינתנו לפני פתיחת שנת הלימודים - לא יבוצע מעבר. אנו מודים לבית משפט שהיה המעוז האחרון והמגן האמיתי של הילדים. עיריית אשקלון ומשרד החינוך יצטרכו לתת הסברים לציבור על בזבוז רשלני של כספי ציבור והתנהלות קלוקלת. שנת לימודים פוריה ומוצלחת לכל ילדי אשקלון״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה