אשקלונים, שווה לכם לבדוק האם אתם משלמים יותר מדי ארנונה?



אתר חדש "אוטומס" יאפשר לכם לבדוק אם דמי חיוב הארנונה שנשלחו אליכם נכונים, או שאתם משלמים יותר מאשר אתם אמורים לשלם. כל הפרטים על היוזמה החדשה שתחסוך לכם הרבה כסף

מי מאיתנו לא מכיר את הרגע הזה שפותחים את תיבת הדואר ומגלים את חשבונות המים, החשמל וגם הארנונה. אך מתי בפעם האחרונה בדקתם שבקשת תשלום הארנונה שקיבלתם מהעירייה, אכן מדויקת? אתר חדש בשם "אוטומס", יאפשר לכם לבדוק את חשבון הארנונה שלכם ויגלה האם אתם למעשה משלמים יותר מדי לעירייה מאשר אתם אמורים בפועל.

כיצד נקבע מחיר הארנונה?

מחיר הארנונה משתנה משנה לשנה ונשען על פרמטרים המשתנים מעיר לעיר. בדרך כלל מחיר הארנונה נקבע על בסיס הצלבת שני נתונים – הראשון הוא האזור בעיר בו ממוקם הנכס שלכם, גובה התעריף נקבע על בסיס חלוקה של העיר לאזורים בעלי תעריפים שונים. הנתון השני הוא סיווג הנכס על פי שטחו. בבאר שבע מדובר על סיווג נכסים עד 47 מ"ר, ונכסים מעל 47 מ"ר כסיווג יקר יותר. הצלבת אזור המגורים עם הסיווג מפיק את המחיר למ"ר.

כיצד עובד השירות?

משתמש המעוניין לבדוק את תקינות חיוב הארנונה נכנס לאתר "אוטומס" ומזין נתונים מינימליים של הנכס בו הוא מתגורר. במהלך הבדיקה נבדקת גם זכאותו להנחה ובסוף התהליך הוא מקבל למייל דו"ח המפרט את דמי הארנונה המדויקים שעליו לשלם על בסיס הנתונים שהזין. את הדו"ח ניתן להשוות עם תשלום העירייה ובמידת הצורך לפנות לעירייה בבקשה לשינוי חיוב הארנונה.

הבדיקה כרוכה בעלות סמלית של 8 שקלים בלבד.

האם אתם זכאים להנחה בארנונה?

בישראל זכאים להנחה בארנונה חיילים, סטודנטים, אזרחים ותיקים, ניצולי שואה, אנשים בעלי הכנסה נמוכה ביחס לשכר הממוצע במשק ועוד. אותם אזרחים לא מודעים במקרים רבה לזכאותם להנחה בארנונה ולכן גם לא מנצלים אותה. התוצאה מורגשת עמוק בכיסם.

"כמו שאנחנו בודקים קבלה בסופר, צריך לבדוק גם את חשבון הארנונה"

מאחורי המיזם החדשני "אוטומס" עומד גיא ענבר, שהקים את המיזם מתוך תפיסה ש"גם את תשלום הארנונה צריך לבדוק כמו שאנחנו בודקים קבלה בסופר או פירוט כרטיס אשראי".

לדבריו של גיא "אני שואף להגיע למצב שכאשר תושב מקבל בקשת תשלום מהרשות, הוא מיד נכנס ל"אוטומס" מזין את פרטי הנכס ומשווה את הדו"ח שקיבל לבקשת התשלום מהרשות. השירות קיים כיום בכ-60 ערים שונות ברחבי הארץ והמטרה היא להנגיש את השירות לכלל התושבים במדינת ישראל".

הסבר לגבי אשקלון:
מחיר הארנונה באשקלון מתבסס על ידי הצלבת 2 פרמטרים:
1) סוג הבית -  בית משותף, בית צמוד קרקע ויחידת נופש. בחלק מסוגי הבתים הגודל משנה גם כן, לצורך העניין קיים סוג בית שברגע שגודלו עד 100 מטר, הוא יסווג באופן שונה מאותו סוג בית שגודלו מעל 100 מטר.
2) האזור - הערייה חלקה את העיר ל- 6 אזורי חיוב.
ישנם חלקים בבית שמחושבים כ- 30% מגודלם. 


לבדיקת תקינות חשבון הארנונה שלכם היכנסו לאתר "אוטומס":  

http://www.automas.co.il/

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה