משאל שנה לבחירות: במי תבחרו אם הבחירות היו מתקיימות היום



בעוד שנה בדיוק יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות. היום השיחות באשקלון מתבססות ברובן על נושא ראש העיר הבאה ה- 30/10/18 הוא יום הבוחר. יהיו פרצופים חדשים וגם כאלה שרצים אוטומטית. הצביעו ואולי גם תשפיעו

האם ראש העיר הנוכחי, תומר גלאם, יהיה ראש העיר הבא של אשקלון גם בבחירות הבאות. שנה לפני הבחירות אנו פונים לתושבי אשקלון להשתתף במשאל אותו אנו עורכים היום, שהוא ליל הבחירות בעוד שנה. 

כמה ישרדו על הסוף וכמה מכריזים כדי לעשות לעצמם לובי פוליטי?. מתוך השמות הבאים להערכתי ישרדו רק חמישה - שישה מועמדים והקרב הצמוד יהיה בין שמעוני  אם עדיין לא יגזר דינו, לבין תומר גלאם ואם איתן מנור יחליט בסופו של דבר להתמודד, אז סיכוייו גבוהים מאוד. גם רוני מהצרי, ראש העיר בעבר בין המתמודדים, אבי עייש ועוד שמות, כאשר בני וקנין ככל הנראה כבר לא ירוץ ויתמוך בשלמה כהן.

ואלה שמות:

איתן מנור: יליד אשקלון, סיים לימודיו בתיכון תגר. שרות צבאי: טייס ומפקד טייסת בחיל האויר וטייס וקברניט בחברת אלעל. שוקל לחזור לגור בעיר ולהתמודד על תפקיד ראש העיר. בעל שני תארים בעריכת דין ועושה כיום את התואר השלישי.

איתמר שמעוני: ראש העיר שרף הציפיות ממנו היה גבוה ונבחר לראשות העיר כדי שיגשים את הבטחות הבחירות. אהוד על רבים מהציבור  ותלוי בפסק דין על עבירות חמורות מאוד. ההתמודדות תלויה בזמן שינתן גזר דינו.

תומר גלאם: עבד בחברת החשמל. זו הקדנציה השניה שלו במועצת העיר. לפני מספר חודשים נבחר לשמש כראש העיר, אחרי השעייתו של איתמר שמעוני. כיום אין כמעט אדם באשקלון שלא מכיר אותו. 

אבי עייש: עו"ד, זו הפעם השלישית בה הוא מתמודד על תפקיד ראש העיר. הפעם גם בתמיכת מפלגת ״יש עתיד״ ויאיר לפיד. בפעמים הקודמות הוא כשל ולא נבחר לרשות העיר. מול וקנין ומול שמעוני.

גלעד אורן: בעל תואר בראיית חשבון ותואר שני במשפטים.מנכ״ל החברה הכלכלית לשעבר ששימש בתפקיד כשמונה שנים. איש ביצוע ומקובל על חלק ניכר מחברי המועצה וזוכה לאמון הציבור שמכיר את יכולותיו.

ויקטור בן עמי: לוחם נגד הממסד והיה היו״ר של רוטרי באשקלון. איש שב״כ בעברו והצהיר שהפעם הוא מתמודד על רשות העיר.

ישראל זיו: יו״ר מפלגת העבודה באשקלון, שהצהיר שהפעם המפלגה תציב מועמד לרשות העיר אחרי זמן רב. הוא מקווה שאם יהיו בחירות למועמד המפלגה זה יהיה הוא.

מיריי אלטיט: חברת מועצת עיר בקדנציה הראשונה שלה מטעם הצעירים. חברת המועצה הפעילה ביותר בקדנציה הנוכחית. מחוזרת כמעט על ידי כל הרשימות המתמודדות כדי שתצטרף אליהם. לא מן הנמנע שתתמודד בעצמה על תפקיד ראשת העיר.

מישל בוסקילה: הוא ירוץ לרשות העיר, רק אם הליכוד יתן אישור להצבת מועמד מטעמו, מה שלא קרה במערכות הבחירות האחרונות וסביר שכם בבחירות הבאות הוא יתמוך במועמד חיצוני.

רוני מהצרי: סיים את כהונתו כראש העיר לפני תשע שנים. מתמודד בשנית על התפקיד ובעל סיכויים גבוהים להיות בשלישיה הראשונה.

שלמה כהן: בעברו איש שב"כ בכיר מאודמספר 2 ברשימתו של בני וקנין ״אשקלון בתנופה״. היה מ״מ ראש העיר בקדנציה הקודמת וכיום באופוזיציה. יושרו ותבונתו עומדים לו מעל הכל.לא מן הנמנע שהוא יעמוד בראש הרשימה לראשות העיר.

תוצאה
>

רוני מהצרי

57.9%
>

איתמר שמעוני

15.8%
>

איתן מנור

10.5%
>

תומר גלאם

10.5%
>

ויקטור בן עמי

5.3%
>

אבי עייש

0%
>

מיריי אלטיט

0%
>

גלעד אורן

0%
>

שלמה כהן

0%
>

ישראל זיו

0%
>

מישל בוסקילה

0%
>

לא החליטו

0%
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה